همایش‌ رادیو‌های قرآنی جهان اسلام برگزار می‌شود
کد خبر: 3997112
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

همایش‌ رادیو‌های قرآنی جهان اسلام برگزار می‌شود

رئیس اتحادیه رادیوهای اسلامی و شیخ الازهر در دیدار با یکدیگر در قاهره توافق کردند که همایش رادیوهای قرآن کشورهای اسلامی را فوریه 2022 برگزار کنند.

همایش‌ رادیو‌های قرآنی جهان اسلام برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، احمد الطیب، شیخ الازهر دیروز یکشنبه، 21 شهریورماه میزبان عمرو الليثی، رئیس اتحادیه رادیوهای اسلامی و هیئت همراه او بود.

در این دیدار دو طرف درباره افزایش همکاری و ارتباط در همه فعالیت‌های دینی و رسانه‌ای که به عموم مسلمین فرصت درک درست از دین را می‌دهد و همچنین در خصوص استفاده از تجربه دانشگاه و نهادهای الازهر گفت‌وگو کردند.

در ادامه برگزاری همایش رؤسای رادیوهای قرآن کریم با نظارت الازهر و مشارکت اتحادیه رادیوهای اسلامی در ماه فوریه 2022 که از اواخر بهمن‌ماه سال جاری آغاز می‌شود، مورد موافقت قرار گرفت.

رئیس اتحادیه رادیوهای اسلامی همچنین با شیخ الازهر توافق کرد که احمد الطیب، مجموعه‌ای از پیام‌های رسانه‌ای و دینی را ارائه دهد تا در کانال‌ها و رادیوهای فعال در اتحادیه رادیوهای اسلامی پخش شود.

شیخ الازهر هم در این دیدار با برگزاری دوره‌های آموزشی برای کادر رسانه اتحادیه رادیوهای اسلامی در مرکز آموزش الازهر موافقت کرد و همچنین قرار شد الازهر تیمی از مبلغان مسلط به زبان‌های مختلف را برای ارائه برنامه‌های دینی در کانال‌ها و رادیوهای اتحادیه معرفی کند.

رئیس اتحادیه رادیوهای اسلامی هم در پایان دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با شیخ الازهر بر نقش مهم این نهاد و رسالت تاریخی آن از تأسیس تاکنون تأکید کرد.

اتحادیه رادیوهای کشورهای اسلامی در راستای تحقق اهداف سازمان همکاری اسلامی و با موافقت شرکت‌کنندگان ششمین کنفرانس وزرای خارجه کشورهای اسلامی در سال 1975 تأسیس شد.

مقر این اتحادیه در شهر جده عربستان است و این سازمان هیئت‌ها و نمایندگانی در کشورهای عضو دارد.

انتهای پیام
captcha