آل‌سعود با اعدام آیت‎الله نمر انتقام شکست‎های خود در منطقه را گرفت
کد خبر: 3464039
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
سیدریاض حکیم:

آل‌سعود با اعدام آیت‎الله نمر انتقام شکست‎های خود در منطقه را گرفت

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس دفتر آیت الله سیدمحمدسعید حکیم در ایران تاکید کرد: آل سعود با اعدام آیت‎الله نمر انتقام شکست‎های اخیر خود در منطقه را گرفت البته این رژیم مجبور است که در آینده سیاست واقع بینانه‎ای را در پیش بگیرد.

حجتالاسلام والمسلمین سیدریاض حکیم، استاد حوزه علمیه قم و رئیس دفتر آیت‎الله سیدمحمدسعید حکیم در ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با ابراز تاسف از اعدام آیت الله نمر گفت: یکی از ترفندهای آل سعود این بود که آیت الله نمر و چند تن دیگر از فعالان شیعه را در میان لیستی از افراد متهم به تروریست به شهادت رساند.
وی ادامه داد: آل سعود با این کار درصدد پوشاندن واقعیت ماجرا است تا مطالبات برحق شیعیان را که به رهبری نمر صورت می گرفت با مسئله تروریست مخلوط کند تا افکار عمومی به خصوص با تبلیغات رسانه ای نتواند حقیقت را از باطل تشخیص دهند.
رئیس دفتر آیت الله حکیم بیان کرد: اگر تبلیغات رسانه‌ای آن‌ها را رصد کنیم می‌بینیم بر همین خط تبلیغی اصرار دارند و آیت الله نمر را با اتهام ترور و خشونت و افراطی گری اعدام کرده‌اند.
استاد حوزه علمیه قم و نجف با بیان اینکه در این لیست آیت الله نمر و سه تن دیگر از شیعیان و پیروان ایشان وجود دارند و مابقی افراد وابسته به گروه‎های تکفیری و ... هستند تصریح کرد: وظیفه حوزه های علمیه و اساتید این است که ضمن برگزاری تجمع‌های اعتراضی، به روشنگری در این باره بپردازند.
وی تاکید کرد: البته الان نفوذ سعودی ها در کشورهای اسلامی خیلی بالاست و در فاجعه منا و کشتار شیعیان نیجریه نیز دیدیم که عکس‏‎العملی از سوی کشورهای اسلامی صورت نگرفت ولی می توان برای مردم آزاده روشنگری کرد.
استاد حوزه علمیه نجف عنوان کرد: یکی از کارهای لازم برای برخورد با این مسایل و جلوگیری از چنین حوادثی پیگیری مسئله از طریق هماهنگی با موسسات حقوقی بین المللی است تا از آن طریق بتوان به سعودی‎ها فشار آورد زیرا به نهادهای و موسسات اسلامی امیدی نیست و به شدت تحت فشار آل‎سعود هستند ولی مجامع بین‎المللی کمتر ممکن است تاثیر بگیرند.
آل سعود در باتلاق خودساخته
ریاض حکیم ادامه داد: اعدام آیت‎الله نمر و لیست منتشر شده نشان می‎دهد آل سعود سیاست جدیدی را در منطقه شروع کرده و خود را برای شرایط جدید آماده می‎کند تا بتواند به نحوی خود را از مشکلات گذشته و باتلاقی که در آن گیر کرده است برهاند.
استاد حوزه علمیه اظهار کرد:  این رژیم سابقه جنایات زیادی را دارد اما اینکه به یکبار این تعداد را از گروه‎های مختلف و آن هم در یک روز یا اعدام کند و یا خبر اعدام را منتشر سازد نشانگر حرکت در راستای اهداف جدید و تحولاتی است که در منطقه رخ داده است.
اعدام نمر؛ انتقام از شکست در منطقه
وی تاکید کرد: با توجه به پیروزی‎های جبهه مقاومت در عراق و سوریه به نظر می رسد عربستان از طریق اعدام آیت الله نمر و همراهان وی انتقام گرفته و البته از طرفی مجبور است سیاست واقع بینانه‎تری را در پیش بگیرد و تلخی این پیروزی‎ها را هم بپذیرد.
ریاض حکیم ادامه داد: انتخاب افراد از گروه‎های مختلف که از جمله افرادی از القاعده همچنین چند نفر از شیعیان در آن هستند می‎خواهد وانمود کند که با هر نوع افراطی برخورد کرده و خواهد کرد حال آن که ریشه افراط در منطقه،سیاست‌های آل سعود است.
captcha