مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
کد خبر: 4211818
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل گفت: قرآن با داشتن مفاهیم عمیق و زبان فصیح و بیان مسائل مهم زندگی به انسان بینشی عمیق ارزانی می‌کند.

حوزه علمیه خواهران اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از حوزه‌ علمیه خواهران استان اردبیل، حجت‌الاسلام رسول خواسته، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل، سوم اردیبهشت‌ماه، در نشست اخلاق مدرسه علمیه الزهرا(س) اردبیل، گفت: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان برای رسیدن به کمال می‌باشد کسانی که با قرآن مأنوسند به کمک این معجزه الهی حق را از باطل تشخیص می‌دهند.

وی افزود: عمر کوتاه و امکانات کم باعث می‌شود انسان‌ نتواند بر تمام ابعاد زندگی اشرافیت پیدا کنند قرآن با داشتن مفاهیم عمیق، زبان‌ گیرا و فصیح و بیان مسائل مهم زندگی، به انسان بینشی عمیق و دقیق می‌بخشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل مسیر یادگیری و انس با قرآن را مسیری لذت‌بخش و مملو از شگفتی دانست و بیان کرد: از ثمره‌های طی کردن این مسیر، بهره‌مندی از خیر و برکت در زندگی دنیوی و بهره‌مندی از شفاعت قرآن و هم‌نشینی با صالحان و اولیا در زندگی اخروی می‌باشد.

خواسته تاکید کرد: تلاوت قرآن بیماری‌های ذهن و روح را از انسان می‌زداید و او را از درد و رنج رهایی می‌بخشد بنابراین ما بایستی تلاوت قرآن و انس با این کتاب آسمانی را در برنامه روزانه خود بگنجانیم و از این کلام آسمانی دور نشویم.

انتهای پیام
captcha