اتخاذ رویکردی جدید در همایش «قرآن و امدادهای غیبی» + صوت
کد خبر: 4211630
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰

اتخاذ رویکردی جدید در همایش «قرآن و امدادهای غیبی» + صوت

زمان برگزاری همایش «قرآن و امدادهای غیبی» که مقرر بود با ارسال مقالات پژوهشی، بهار امسال برگزار شود، با اتخاذ رویکردی جدید در سیاستگذاری و روند اجرایی، به زمان دیگری موکول شد.

اتخاذ رویکردی جدید در برگزاری همایش «قرآن و امدادهای غیبی»به گزارش ایکنا، مؤسسه قرآن و عترت «معرفت» پیش از این با انتشار فراخوان، مبادرت به برگزاری نخستین همایش ملی پژوهش‌های قرآنی «قرآن و امدادهای غیبی در جنگ و مواجهه با دشمنان» کرده بود که براین اساس پژوهشگران و محققان تا 15 فروردین‌ماه سال جاری فرصت داشتند تا به دبیرخانه این همایش چکیده مقالات خود را ارسال کرده و تا 15 اردیبهشت نیز اقدام به ارسال اصل مقالات خود کنند.

این روند با تغییر در مدیریت این مؤسسه و همچنین تغییر رویکردهای برگزاری این همایش در طراحی موضوعات از مناظر جدید، اخیراً دچار دگرگونی شده تا جایی که برگزاری این همایش به تاریخی که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود، موکول شده است.

رضا محمدی؛ مدیر جدید مؤسسه قرآن و عترت «معرفت» در این باره به خبرنگار ایکنا گفت: طی مشورتی که با عباس سلیمی؛ خادم‌القرآن و از اعضای جدید هیئت مدیره این مؤسسه داشتیم، پیرامون برگزاری این همایش صحبت‌هایی به میان آمده و ایشان پیشنهاد دادند که موضوع برگزاری این همایش در جلسه هیئت مدیره، مجدد مطرح شود.

وی ادامه داد: از آنجا که اطلاع‌رسانی و تبلیغ در مورد برگزاری این همایش کمرنگ بوده است، لذا باید طی زمان بیشتری اقدام به تبلیغات و اطلاع‌رسانی شود.

کد

دبیر نخستین همایش «قرآن و امدادهای غیبی» با تأکید بر این نکته که به طور حتم در سال جاری شاهد برگزاری این همایش خواهیم بود، گفت: موضوعات جدیدی پیش آمده است که می‌تواند در قالب بندهای موضوعی و محتوایی این همایش مورد توجه قرار گیرد؛ در عرصه سیاسی اخیراً عملیات «وعده صادق» را شاهد بودیم یا پیش از آن جنگ 33 روزه علیه رژیم صهیونیستی را جبهه مقاومت تجربه کرده است و همه این مسائل می‌تواند مصادیقی از موضوع امدادهای غیبی باشد که در قرآن به آنها اشاره شده است.

محمدی گفت: تا پیش از این، پرداختن به موضوع مقالاتی که قرار بود در این همایش شرکت کنند، از منظر قرآن بود که قصد داریم در رویکرد جدید مبحث روایات و اقوال مشهور ائمه(ع) را نیز در مورد امدادهای غیبی مطرح کنیم تا به این واسطه در ارسال مقالات پژوهشی، تنوع خوبی را شاهد باشیم. همچنان رایزنی با بسیاری از مراکز قرآنی از جمله ادارات قرآنی نیروهای مسلح در مورد مشارکت در برگزاری این همایش در جریان است.


وی در پایان گفت: برگزاری یک همایش پژوهشی از حساسیت بالایی برخوردار است، چرا که شرکت‌کنندگان از نخبگان و طبقه دانشگاهی و اساتید هستند؛ اگر این برنامه در قالب برگزاری یک مسابقه بود، قطعاً مشارکت بیشتری را از آحاد مردم شاهد بودیم، اما در مورد یک همایش پژوهشی باید به دور از شتابزدگی به طرح موضوع پرداخته تا صفر تا صد آن برنامه و هدفمند برگزار شود.

انتهای پیام
captcha