دشمن به توان بالای نظامی و دفاعی سپاه پی برده است
کد خبر: 4211599
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
سردار صابری:

دشمن به توان بالای نظامی و دفاعی سپاه پی برده است

جانشین سابق سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به حضور مؤثر سپاه در عرصه بین‌المللی، اظهار کرد: علم و آگاهی دشمن به قدرت سپاه، نوعی بازدارندگی برای کشور ایجاد کرده تا دشمنان شانس خود را دوباره امتحان نکنند و حتی فکر حمله نظامی به ذهن‌شان خطور نکند. 

سردار سیروس صابری، جانشین سابق سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ

سردار سیروس صابری، جانشین سابق سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایکنا، به مناسبت دوم اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره نقش سپاه در ارتقای قدرت بازدارندگی و دفاعی و تهدیدزدایی از کشور، گفت: سپاه پاسداران از ابتدای انقلاب ثابت کرده است که مجموعه‌ای زائیده از بطن انقلاب اسلامی است. 

وی با تأکید بر اینکه سپاه مجموعه‌ای کاملا ولایی است، ادامه داد: رزمندگان سپاه پاسداران، هموراه هر جا خطری بوده، حضور پیدا کرده‌اند. حضور سپاه در تمام اتفاقات در طول انقلاب اسلامی طی بازه زمانی بیش از 40 سال، همواره حضوری خوب و معنادار بود و دشمن نیز سپاه و اقتدار و توان نظامی آن را باور کرده است. 

سردار صابری با اشاره به حضور مؤثر سپاه در عرصه بین‌المللی، اظهار کرد: همین علم و آگاهی دشمن به قدرت سپاه، نوعی بازدارندگی برای کشور ایجاد کرده است تا شانس خود را دوباره امتحان نکنند. 


بیشتر بخوانید: 


جانشین سابق سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ درباره ویژگی مردمی بودن سپاه و نقش این نیرو در محرومیت‌زدایی و توسعه و پیشرفت کشور، گفت: سپاه پاسداران از ابتدای تأسیس تا به امروز دلسوز واقعی مردم بوده و هست. طی این سال‌ها حوادث غیرمترقبه‌ای رخ نداده مگر اینکه سپاه دوشادوش مردم و حتی زودتر از سایر دستگاه‌ها در عرصه میدان حضور داشته و بعضا نیز پس از ترک تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط، عرصه مربوطه را ترک کرده است.

اعتماد مردم بر سپاه

وی به حضور نیروهای سپاه در هنگام بروز حوادث غیر مترقبه طبیعی مهم از قبیل زلزله، سیل، طوفان اشاره و تصریح کرد: هر اتفاقی که نیازمند حضور بیشتر، کمک‌کننده و دلسوازنه است، سپاه در آنجا حضور دارد. 

سردار صابری بر اعتماد مردم بر سپاه تأکید کرد و گفت: سپاه همواره در کنار مردم است و مردم نیز در کنار سپاه هستند. 

کد

جانشین سابق سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در پایان درباره میزان آمادگی دفاعی جمهوری اسلامی ایران در عملیات اخیر چون «وعده صادق» و اقتدار سامانه پدافند هوایی در جریان مقابله با چند ریزپرنده در بامداد جمعه گذشته، افزود: همه دنیا از کودک‌کش بودن، ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به غزه و مردم مظلوم فلسطین به درد آمده بودند اما هیچ کسی با وجود اعتراض دولت‌ها و ملت‌ها، نمی‌توانست کاری انجام دهد تا اینکه سپاه پاسداران دست به عملیات وعده صادق زد. 

دل تمام دنیا از عملیات وعده صادق خنک شد

وی تأکید کرد: دل تمام دنیا از عملیات وعده صادق و اقدام با عظمت و وسیع سپاه، خنک شد و تمام دنیا این عملیات خوشحال و مسرور شدند.

سردار صابری با بیان اینکه قدرت و توان دفاعی و نظامی سپاه در داخل مشخص بود، گفت: عملیات وعده صادق و پرواز موشک‌ها و پهپادها از داخل ایران به سمت مقصد، قدرت دفاعی ایران را به جهانیان نشان داد. اگر دشمنان اندک شک و شبهه‌ای درباره توان نظامی ایران داشتند، اینک به این موضوع آگاه شدند، چراکه با وجود اعلام جمهوری اسلامی به عملیات وعده صادق اما دشمن نتوانست اقدامی انجام دهد؛ به این اندازه طراحی عملیات وعده صادق، دقیق و حساب شده بود.  

وی در پایان با تأکید بر اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران می‌دانند پایان عمرشان نزدیک است، افزود: در طول جنگ هشت ساله تحمیلی با وجود اینکه تمام دشمنان با صدام همراهی کرده و به میدان آمدند اما جمهوری اسلامی ایران پیروز میدان شد. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha