نقش سپاه پاسداران در تهدیدزدایی و ارتقای قدرت بازدارندگی کشور
کد خبر: 4211558
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
سردار سنایی‌راد تشریح کرد:

نقش سپاه پاسداران در تهدیدزدایی و ارتقای قدرت بازدارندگی کشور

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به تجارب ذی‌قیمت سپاه در دوره دفاع مقدس گفت:‌ سپاه پاسداران با ظرفیت نیروی انسانی جهادی توانست پس از جنگ تحمیلی به تولید ظرفیت‌هایی در عرصه موشکی و پهپادی دست پیدا کند و از این طریق سطح بازدارندگی و تهدیدزدایی از کشور را ارتقا داده که این قدرت بازدارندگی نه تنها علیه کشورهای متخاصم بلکه در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است. 

سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی کل قوا

سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی کل قوا، در گفت‌وگو با ایکنا، به مناسبت دوم اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره نقش سپاه در ارتقای قدرت بازدارندگی و دفاعی و تهدیدزدایی از کشور، گفت: قدرت بازدارندگی به چند عامل و مؤلفه باز می‌گردد که از جمله آنها ایجاد ظرفیت درونی، فراهم کردن امکانات و ابزار دفاعی، داشتن ثبات و پایداری و وجود اراده برای به کارگیری این ظرفیت‌ها و داشتن اعتبار است. 

وی ادامه داد: مجموعه این عوامل در عرصه نظامی می‌تواند به ما قدرت بازدارندگی می‌دهد که همواره کشور متخاصم از اقدام نظامی علیه ما برحذر باشد و آن را پرهزینه و کم فایده بداند.

سردار سنایی‌راد در ادامه به تجربه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عرصه از دوره دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران با ظرفیت نیروی انسانی جهادی توانست پس از جنگ تحمیلی به تولید ظرفیت‌هایی در عرصه موشکی و پهپادی دست پیدا کند و از این طریق سطح بازدارندگی را ارتقا دهد.

ساخت تسلیحات و جنگ افزارهای جدید متناسب با تهدیدات امروز

معاون سیاسی دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به استفاده از علم، فناوری و تجربه در ساخت تسلیحات و جنگ‌افزار‌های جدید و به طور مشخص تجهیزات موشکی و پهپادی با توجه به واقعیت‌های عرصه تهدیدات امروز گفت: امروز سپاه پاسداران کشور را به سطحی از بازدارندگی رسانده‌ که نه تنها علیه کشورهای متخاصم بلکه در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تولید بازدارندگی کرده است. 

وی تصریح کرد: در عملیات اخیر «وعده صادق»، رزمندگان ما توانستند از سامانه‌های پدافندی عبور کنند که صرفا متعلق به صهیونیست‌ها نبود و کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن نیز در کنار صهیونیست‌ها بودند اما با این وجود سپاه با اجرای یک عملیات موفق، توانست این قدرت بازدارندگی را بار دیگر به اثبات برساند و تثبیت کند. 

سپاه عمق واقعی قدرت خود را مردم می‌داند

سردار سنایی‌راد درباره ویژگی مردمی بودن سپاه و نقش این نیرو در محرومیت‌زدایی و توسعه و پیشرفت کشور، گفت: سپاه پاسداران، نیرویی مردمی و برآمده از مردم و برای مردم است که برآمده از  یک انقلاب مکتبی و مردمی است و نیروهای پاسدار نیز برآمده از متن و بطن همین مردم و انقلاب هستند.

وی تأکید کرد: خوشبختانه در نگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نیروی انسانی و تولید فرهنگ سازمانی متناسب با سازمان خودش، مردمی بودن یکی از شاخص‌هایی است که همواره مورد نظر فرماندهان و مسئولان بوده است. حفظ و تقویت این روحیه نوعی امتیاز برای سپاه به حساب می‌آید.

کد

معاون سیاسی دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی کل قوا با تأکید بر اینکه سپاه عمق واقعی قدرت خود را در داخل و مردم می‌داند، تصریح کرد: براین مبنا سپاه پاسداران همواره در کنار مردم بوده است؛ به ویژه هنگامی که حوادث غیرمترقبه چون سیل و زلزله رخ می‌داده و می‌دهد همواره نیروهای پاسدار از درجه‌دار تا سردار در کنار مردم هستند و این را نوعی منزلت و افتخار برای خود می‌دانند.

سردار سنایی‌راد در پایان گفت: یکی از دلایل محبوب بودن سپاه در بین مردم همین است و این موجب داشتن پایگاهی مردمی برای سپاه و بالاتر از آن بنیه دفاعی  ونظامی کشور می‌شود. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha