زمینه مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی و هنری فراهم شود
کد خبر: 4211510
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷
اسماعیلی:

زمینه مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی و هنری فراهم شود

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد با بیان اینکه پویایی یک جامعه، مستلزم حضور بخش خصوصیِ فعال و خلاقِ برآمده از متن مردم است، گفت: در وزارت ارشاد توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری از طریق مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است.

محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکم اردیبهشت ماه در آیین افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد، گفت: شهرستان بروجرد در طول تاریخ هویت ارزشمند فرهنگی داشته و دارد و شاهد هستیم بسیاری از بزرگان و اندیشمندان از همین دیار به منصه ظهور رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه فعالیت و رشد بخش خصوصی در حوزه هنر و فرهنگ رشد این حوزه را به دنبال خواهد داشت، افزود: شکوفایی و پویایی یک جامعه، مستلزم حضور بخش خصوصیِ فعال و خلاقِ برآمده از متن مردم است.

اسماعیلی ادامه داد: در دولت سیزدهم و دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری و حکمرانی فرهنگی از طریق مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است و برنامه‌های بسیاری از ابتدای دولت در این حوزه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری برنامه‌های تحولی بسیاری در نظر گرفته‌ایم، اضافه کرد: یکی از این برنامه‌ها حمایت از بخش غیر دولتی و آموزشگاه‌های آزاد هنری در قالب طرح ملی تابا (تجلیل از الگوهای برتر آموزشگاهی) است.

اسماعیلی اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور امروز این طرح در این جلسه کلید می‌خورد و مؤسسه آوای کوچه فیلم به عنوان اولین الگوی برتر آموزشگاهی در کشور معرفی می‌شود.

وی به حمایت‌های مادی و معنوی در گام اول از الگوهای برتر آموزشگاهی اشاره کرد و گفت: دوره‌های آموزشی تخصصی با حضور استادان برتر کشور در این آموزشگاه‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر راه‌اندازی رشته انیمیشن در هنرستان هنرهای زیبا بروجرد، ادامه داد: امیدوارم با همکاری فرمانداری شهرستان مکان مناسبی برای این هنرستان در سال‌‌ تحصیلی جدید در نظر گرفته شود و از سوی این اداره کل نیز همکاری و حمایت‌های لازم درباره تجهیزات این هنرستان انجام خواهد شد.

تحقق طرح شهید آوینی به عنوان یک رسالت مهم دنبال می‌شود

اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این مراسم با تبریک تحقق وعده صادق و تشکر از زحمات رزمندگان سپاه اسلام و هنرمندان که همواره پای کار جریان‌های انقلاب بوده‌اند، گفت: بروجرد در همه عرصه‌های فرهنگی، هنری و تاریخی، هنرمندان، بزرگان و جوانان ارزشمندی دارد.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این مجتمع، لرستان نخستین گام در تحقق شعار سال را برداشت، افزود: یکی از شاخصه‌های تحقق شعار سال حضور حلقه‌های میانی است و افتتاح این مجموعه بدون دریافت کمکی از بخش دولتی مصداق بارز این اصل است.

روانشاد با بیان اینکه امسال در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق طرح شهید آوینی به عنوان یک رسالت مهم دنبال می‌شود، افزود: کارهای فاخر ی که جامعیت فرهنگی هنری داشته باشند و جریان‌سازی فرهنگی ایجاد کنند، حمایت خواهند شد.

وی با اشاره به حمایت هنرمندان استان لرستان از عملیات «وعده صادق» و قدردانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در انجام موفقیت‌آمیز این عملیات راهبردی، گفت: هنرمندان، سینماگران و اهالی فرهنگ لرستان با واکنش‌های خود در بزنگاه‌های مختلف ثابت کرده‌اند به رسالت بزرگ انسانی و تاریخی خویش همواره پایبند هستند.

مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم به مدیریت محمد باجلان نخستین مرکز درجه یک هنری در سطح استان است که در زمینه آموزش موسیقی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، مد و لباس و سایر فعالیت‌های فرهنگی هنری فعالیت می‌کند.

این مرکز مجهز به استودیو فیلم و صدا و دارای تماشاخانه جهت اجرای نمایش و کنسرت است.

انتهای پیام
captcha