همایش بین‌المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام در کازان
کد خبر: 4211179
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷

همایش بین‌المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام در کازان

همایش بین‌المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام، اردیبهشت‌ماه جاری در کازان، پایتخت تاتارستان برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام در کازانبه گزارش ایکنا به نقل از ینی شفق، هدف از برگزاری این همایش، تقویت روابط میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) و فدراسیون روسیه در زمینه‌های اقتصادی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی است. این همایش همچنین توسعه مؤسسات نظام مالی اسلامی در روسیه و سراسر جهان را با تمرکز بر اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های بین‌المللی مشترک تشویق می‌کند.

موضوعات اصلی این همایش شامل امور مالی اسلامی، سرمایه‌گذاری، صنعت، کسب و کارهای کوچک و متوسط، دیپلماسی، همکاری بین‌المللی، فناوری، گردشگری، پزشکی و ورزش است.

رؤسای شرکت‌های پخش عمده و خبرگزاری‌های ملی از فدراسیون روسیه و OIC در رویدادهای رسانه‌ای ویژه‌ای که در طول این همایش برگزار می شود، حضور خواهند داشت.

امسال، این همایش همچنین میزبان نمایشگاه تجاری حلال اکسپو خواهد بود که در آن محصولات، خدمات، سرمایه‌گذاری و پروژه‌های زیربنایی حلال روسیه به نمایش گذاشته خواهد شد.

مارات خوسنولین، معاون نخست‌وزیر روسیه در مورد این همایش گفت: انتظار می‌رود مشارکت کشورهای مشترک المنافع، خاورمیانه، آفریقا، آسیای جنوبی و جنوب شرقی و آفریقا در نشست امسال مانند سال گذشته باشد. در سال گذشته بیش از 200 برنامه در همایش انجام شد و بیش از 130 قرارداد به امضا رسید.

رستم مینیخانوف، رئیس دولت تاتارستان و معاون کمیته سازماندهی KazanForum، گفت: پانزدهمین همایش کازان نشان دهنده آمادگی روسیه برای گفت‌وگو با کشورهای اسلامی است.

وی گفت: این همایش تضمین می‌کند که روسیه و کشورهای OIC فرصتهای زیادی را برای توسعه روابط تجاری دارند. همچنین بحث‌های بیشتر در مورد عملکرد نظام مالی اسلامی میان متخصصان و تجار را تسهیل و فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی فراهم می‌کند.

سال گذشته KazanForum میزبان بیش از 16000 بازدید کننده از 80 کشور بود که از این تعداد 57 نفر اعضای OIC بودند.

این همایش، 25 تا 30 اردیبهشت سال جاری در کازان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha