همکاری شهرداری تهران و فراجا برای رد مرز کودکان کار غیر ایرانی
کد خبر: 4210999
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸

همکاری شهرداری تهران و فراجا برای رد مرز کودکان کار غیر ایرانی

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از همکاری ویژه میان شهرداری تهران و نیروی انتظامی برای رد مرز کودکان کار غیر ایرانی خبر داد.

احمد احمدی صدربه گزارش ایکنا، احمد احمدی‌صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: طرح ساماندهی کودکان خیابانی مدت‌ها است که مطرح شده و در این زمینه سازمان بهزیستی نیز ورود کرده و مشاوران خود را برای این مسئله به کار گرفت. 

وی با بیان اینکه دادستان تهران مسئولیت جمع‌آوری کودکان کار، که حدود 80 درصد از ایشان از اتباع غیر ایرانی هستند، نیروی انتظامی دانست، تصریح کرد: زمانی که این مسئله را با نیروی انتظامی مطرح کردیم، اعلام کردند که برای این امر اتومبیل کافی در اختیار ندارند که در این راستا تاکنون 22 اتومبیل از سوی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در اختیار ایشان قرار گرفته است. 

احمدی صدر تصریح کرد: همچنین، برای بحث غربال‌گری کودکان کار و خانواده ایشان نیز یک ساختمان مجهز در سه طبقه را برای این امر اختصاص دادیم تا زمانی که نیروی انتظامی اقدام به دستگیری و جمع‌آوری کودکان کار می‌کند، ایشان را همراه با خانواده آن‌ها در این ساختمان ساماندهی کند. 

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده در این زمینه اظهار کرد: در این راستا ظرفیت‌های خوبی ایجاد کردیم تا خانواده کودکان کار اتباع غیر ایرانی در محلی مناسب استقرار یافته و با همکاری نیروی انتظامی از آنجا به سمت مرز حرکت کرده و رد مرز شوند. 

احمدی‌صدر گفت: برای همکاری بیشتر در راستای رد مرز هر چه سریع‌تر کودکان کار اتباع غیر ایرانی و خانواده‌های ایشان تعدادی اتوبوس نیز در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت تا آن‌ها را به مرز برساند. 

انتهای پیام
captcha