سازمان همکاری اسلامی حمله به نمازگزاران مسجدالاقصی را محکوم کرد
کد خبر: 4208925
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷

سازمان همکاری اسلامی حمله به نمازگزاران مسجدالاقصی را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در مسجدالاقصی را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، سازمان همکاری اسلامی حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران با استفاده از گاز اشک‌آور و دستگیری صدها نفر از آنها در مسجدالاقصی را به شدت محکوم و این اقدام را نقض آشکار تمام هنجارها، قوانین و ارزش‌های بین‌المللی توصیف کرد.

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای از جامعه بین‌الملل خواست تا مسئولیت‌های خود را در قبال الزام اسرائیل به توقف نقض مکرر آزادی عبادت و حرمت اماکن مقدس در قدس اشغالی بپذیرد.

در این بیانیه‌ای همچنین بر ضرورت حفظ جایگاه تاریخی و قانونی موجود در مسجد مبارک الاقصی تأکید کرد.

سازمان همکاری اسلامی، همچنین مجدداً بار دیگر بر خواسته خود مبنی بر لزوم اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص توقف تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین و اطمینان از دسترسی کمک‌های بشردوستانه به تمام بخش‌های نوار غزه تأکید کرد.

روز جمعه، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از ورود هزاران نمازگزاری که از کرانه باختری برای اقامه آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی به شهر قدس اشغالی آمده بودند، جلوگیری کردند.

به گفته شاهدان عینی نظامیان اشغالگر روز گذشته بدون هرگونه هشداری به نمازگزاران در مقابل مصلای القبلی اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کردند. پس از حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران هزاران فلسطینی در صحن مسجدالاقصی شعارهایی در حمایت از نوار غزه و مسجدالاقصی سردادند.

به گفته شاهدان عینی، گاز اشک‌آور از سوی یک پهپاد رژیم صهیونیستی  که در آسمان مسجد پرواز می‌کرد، شلیک شد.

انتهای پیام
captcha