سرانجام قدس شریف توسط ملت‌ها آزاد می‌شود
کد خبر: 4208849
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۳
رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در تانزانیا:

سرانجام قدس شریف توسط ملت‌ها آزاد می‌شود

رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در تانزانیا گفت: اعتقاد داریم قدرت ملت‌ها بیشتر از دولت‌هاست و ایمان راسخ داریم که سرانجام قدس با حمایت ملت‌های مسلمان از دست صهیونیسم، آزاد خواهد شد.

علی تقوی، رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعه المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی تقوی، رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعه المصطفی در تانزانیا، عصر امروز جمعه ۱۷ فروردین طی سخنانی در همایش علمی «قدس، میراث مشترک ادیان الهی» اظهار کرد: مسئله فلسطین، امروز مسئله اول اسلام است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، روز قدس امسال در کشور‌های مختلف دیدنی‌تر از قبل برگزار شد، و به حکم قرآن که فرموده است؛ «ان تقوموا لله مثنی و فرادی» اعتقاد داریم قدرت ملت‌ها بیشتر از دولت‌هاست و ایمان راسخ داریم که سرانجام قدس با حمایت ملت‌های مسلمان از دست صهیونیسم آزاد خواهد شد.

وی افزود: امروز مردم غزه با تمام وجود در مقابل اسرائیل غاصب ایستاده‌اند با وجود اینکه در ۶ماه گذشته بیش از ۳۳ هزار نفر شهید و ۷۰ هزار مجروح داده‌اند، همچنان با ایمان راسخ در مقابل استکبار تا دندان مسلح ایستاده‌اند، چون فلسطین و قدس در قرآن مجید سرزمین مقدس نامیده شده است، ولی متاسفانه این سرزمین پاک در اشغال رژیم غاصب اسرائیل است. 

سپس، حجت‌الاسلام محسن معارفی، رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا با نقل سخنانی از امام راحل(ره) بیان کرد: امام(ره) از همان سال‌های دور پیش‌بینی این روز‌ها را می‌کرد که به همه کشور‌های اسلامی و عربی هشدار داد، که این مایه فساد را باید از میان برداشت که به چیزی کمتر از کشتار مسلمانان و محو قرآن و اسلام راضی نیست.

در ادامه خلیفه عثمان از علمای شافعی تانزانیا در سخنانی اظهارکرد: همه مسلمانان باید قدردان امام خمینی(ره) باشیم که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا آرمان فلسطین بین کشور‌ها و امت اسلامی به فراموشی سپرده نشود و امروز بیش از هر زمانی ما اهمیت این نامگذاری را درک می‌کنیم که نقش مهمی در بیداری جوانان و امت مسلمان در قضایای امروز فلسطین دارد.

سپس شیخ علی دینا از دیگر سخنرانان این همایش بود که در سخنانی بیان کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده این جنگ، وحشیانه‌ترین و خشن‌ترین جنگ علیه بشریت است که طی این مدت طولانی شش ماه رخ داده است و هم اکنون نیز ادامه دارد. مقدار بمب‌هایی که بعد از دو هفته اول جنگ بر سر فلسطینیان مظلوم و بی پناه ریخت، از بمب‌هایی که در ژاپن بر سر مردم ریخت، بیشتر شد. وقیح‌تر اینکه علیرغم این جنایات وحشیانه دولت‌های بزرگ مدعی حقوق بشر همچنان با آتش بس مخالفت می‌کنند.

همچنین حجت‌الاسلام حمید جلاله، رئیس جمعیت شیعیان تانزانیا نیز در سخنانی خاطر نشان کرد: طبق آیات متعدد قرآن کریم «قدس» همه‌ی پیروان ادیان ابراهیمی اعم از پیروان یهودیت، مسیحیت و اسلام را با هم جمع و یکصدا کرده است. بیت المقدس مسجد دوم مسلمانان بعد از مسجد الحرام و نقطه‌ی آغاز معراج مکرم نبی گرامی اسلام است و جایی که باید سمبل یکپارچگی و وحدت ادیان باشد، به سبب رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی به فجیع‌ترین جنگ علیه مسلمانان مظلوم فلسطین تبدیل شده است.

در این همایش سرود‌هایی در بزرگداشت روز جهانی قدس و دفاع از ملت مظلوم فلسطین توسط طلاب جامعه المصطفی نمایندگی تانزانیا اجرا شد.

همایش علمی «قدس، میراث مشترک ادیان الهی»همایش علمی «قدس، میراث مشترک ادیان الهی»همایش علمی «قدس، میراث مشترک ادیان الهی»همایش علمی «قدس، میراث مشترک ادیان الهی»

انتهای پیام
captcha