«آوای نور»؛ تلفیقی از آیات قرآن و زیست‌بوم خوزستان + فیلم
کد خبر: 4206659
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۵
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

«آوای نور»؛ تلفیقی از آیات قرآن و زیست‌بوم خوزستان + فیلم

تهیه‌کننده مجموعه «آوای نور» با اشاره به تولید این اثر به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: در این مجموعه آیات و نواها به تناسب فرهنگ و زیست‌بوم استان خوزستان انتخاب شده است و برای اولین بار توانستیم تلاوت قرآن را با طبیعت و صنعت ادغام کنیم.

مجموعه «آوای نور»حمیدرضا بهوندی، تهیه‌کننده مجموعه «آوای نور» در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اشاره به تولید مجموعه 10 قسمتی «آوای نور» به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: این مجموعه در ماه مبارک رمضان پیش از اذان مغرب از سیمای خوزستان پخش می‌شود و امید مدحج، کارگردانی این کار را بر عهده دارد.

وی اظهار کرد: در مجموعه «آوای نور» برای اولین بار است که آیات قرآن به شکل زیبا و حرفه‌ای به تناسب بوم‌رنگ مردم استان خوزستان به تصویر کشیده می‌شود. این مجموعه 10 قسمتی است و تا الان هفت قسمت این مجموعه روی آنتن شبکه خوزستان رفته و سه قسمت دیگر در روزهای آینده پخش می‌شود.

بهوندی افزود: مجری این طرح، دوستان مجموعه باشگاه فیلم دریچه است و یک گروه ۱۵ نفره مشغول کار هستند. یک گروه تحقیق و پژوهش برای این کار در نظر گرفته شد‌. در این گروه آیات و نواها به تناسب فرهنگ و زیست‌بوم استان انتخاب شد. 

تهیه‌کننده مجموعه «آوای نور» با بیان اینکه یکی از دلایل جذابیت این اثر، تصویر و گرافیک آن است، افزود: برای اولین بار است که قاریان قرآن برجسته استان در چنین اثری فرصت حضور پیدا کردند. متأسفانه شاید خیلی از مردم استان ما این قاریان را که افتخارات ملی و بین‌المللی برای استان و کشورمان کسب کرده‌اند نمی‌شناسند.

وی تصریح کرد: باشگاه فیلم دریچه نگاه ویژه‌ای به زیست‌بوم استان و ظرفیت‌های آن دارد، با وجود این تاکنون هیچ‌گونه حمایتی از ما بابت این مجموعه نشده است. ما برای اولین بار توانستیم تلاوت قرآن را با طبیعت و صنعت ادغام کنیم. در این مجموعه هم به سراغ طبیعت زیبای استان رفتیم و هم به سراغ کارخانجات و تأسیسات صنعتی مختلف استان رفتیم و صدای قرآن در این فضاها طنین‌انداز شد.

بهوندی بیان کرد: امید می‌رود متولیان فرهنگی استان ما به این سبک از کار توجه جدی داشته باشند. باشگاه فیلم دریچه آمادگی دارد ظرفیت‌های نهفته استان را نمایان کند.

این تهیه‌کننده با تصریح به عدم حمایت مجموعه‌ها و تشکل‌های فرهنگی استان از این اثر گفت: این مجموعه‌ها، بودجه‌های میلیاردی دارند، اما به کارهای ماندگار نمی‌پردازند. ما برای این کار به سراغ همه مدیران کل فرهنگی استان رفتیم و تقاضای حمایت جهت ساخت اثر داشتیم که مورد قبول قرار نگرفت. قول‌هایی داده شد، اما عملی نشد. این اثر با هزینه شخصی اعضای باشگاه فیلم دریچه ساخته شد. در پایان از تمام کسانی که برای این کار زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. این کار یک اثر ماندگار است و ان شاءالله تا سالیان سال در ذهن مخاطبان باقی می‌ماند.

وی با اشاره به دیگر عوامل این مجموعه اظهار رد: دستیار تهیه‌کننده در این اثر: حسین عفراوی، تصویر بردار: امید مدحج، تدوین: حسام حسینی، امید مدحج، تصویر بردار هوایی: حامد الهایی سحر، امید مدحج، مدیر تولید: علی حردانی، گرافیک: حمید ژولانژاد، موشن گرافیک: عاطفه سعیدی و تحقیق و پژوهش: ناصر حق‌شناس است. 

انتهای پیام
captcha