واکنش حماس به جنایت جدید صهیونیست‌ها در بمباران آوارگان غزه
کد خبر: 4205529
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

واکنش حماس به جنایت جدید صهیونیست‌ها در بمباران آوارگان غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بیانیه‌ای، جنایت جدید دشمن اشغالگر صهیونیستی در هدف قراردادن شهروندانی که در میدان «الکویت» غزه برای دریافت کمک‌های بشردوستانه جمع شده بودند را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دشمن اشغالگر صهیونیستی همچنان به ارتکاب جنایات و نسل‌کشی در حق ملت بی‌دفاع فلسطین در نوار غزه ادامه می‌دهد و شب گذشته نیز جنایت جدیدی را مرتکب شد و شهروندانی را که در میدان الکویت در غزه برای دریافت کمک‌های بشردوستانه جمع شده بودند، هدف قرار داد که طی آن ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند تا جنایتی دیگر به کارنامه جنایات وحشیانه دشمن در حق غیرنظامیان فلسطینی که با جنگ گرسنگی مواجه هستند، افزوده شود.

در این بیانیه آمده است: شکست جامعه بین‌الملل و سازمان ملل در اتخاذ تدابیر لازم علیه نظامیان اشغالگر صهیونیستی به منزله چراغ سبز برای ارتکاب جنایات وحشیانه بیشتر علیه ملت فلسطین است که این جنایات در چارچوب نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ملت فلسطین تحت حمایت کامل دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا صورت می‌گیرد که از این رژیم در برابر هرگونه بازخواست و پیگرد بین‌المللی حمایت می‌کند.

این جنبش عنوان کرد که مسئولیت کامل جنایات ارتش نازی صهیونیستی با سلاح‌ها و حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا را متوجه این کشور می‌دانیم و از سازمان ملل و اتحادیه عرب می‌خواهیم برای توقف این نسل‌کشی مداخله‌ای فوری انجام دهند و تدابیر لازم را هم برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق گذرگاه‌های زمینی انجام داده و در برابر سیاست‌های فاشیستی دشمن صهیونیستی تسلیم نشوند.

بیانیه وزارت بهداشت غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد بر اثر هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی در میدان الکویت در غزه که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه برای رفع گرسنگی خود و خانواده‌شان بودند، ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این وزارتخانه افزود آنچه در میدان الکویت اتفاق افتاد، تصمیم اشغالگران اسرائیلی برای ارتکاب جنایتی جدید و هولناک در حق فلسطینیان را نشان می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه بیان کرد که تا این لحظه بیش از 111 شهید و مجروح به بیمارستان شفا انتقال داده شدند و جست‌وجو برای یافتن اجساد دیگر شهدا و مجروحان با وجود سخت و ناگوار بودن شرایط میدانی در این منطقه، همچنان ادامه دارد.

وزارتخانه مذکور تاکید کرد با توجه به مجروحیت شدید بسیاری از زخمی‌ها، هر لحظه احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد.

لازم به ذکر است که در این جنایت تا این لحظه بیش از 60 نفر شهید و بیش از 160 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.
انتهای پیام
captcha