برنامه‌های قرآنی وزارت بهداشت در ماه رمضان
کد خبر: 4205013
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
جواد باقری‌بیلندی خبر داد:

برنامه‌های قرآنی وزارت بهداشت در ماه رمضان

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از اجرای سه برنامه قرآنی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل «قرآنی‌شو»، «حافظ‌شو» و «30 شب 30 خدمت 30 مسجد» است.

برنامه‌های قرآنی وزارت بهداشت در ماه رمضان

جواد باقری‌بیلندی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برنامه‌‌‌های قرآنی طراحی شده برای اجرا در ماه مبارک رمضان گفت: امسال در کنار همه کارهایی که دانشگاه‌ها به صورت خودجوش بر اساس تجارب گذشته و طبق برنامه‌های تحولی مرکز قرآن و عترت طراحی کرده‌اند،‌ به صورت ستادی هم سه برنامه در حوزه قرآن کریم برای اجرا طراحی شده است. با توجه به اینکه امسال در ایام ماه مبارک رمضان بخش زیادی از فضای دانشگاه‌ و فضاهای آموزشی و دانشجویی تعطیل است، امیدواریم بتوانیم این سه برنامه را به خوبی اجرا کنیم. 

باقری‌بیلندی طرح «قرآنی‌شو» را یکی از طرح‌ها معرفی و تصریح کرد: فرایند اجرایی این طرح اعم از تبلیغات و ثبت‌نام و ... از 10 روز قبل آغاز و بر اساس آخرین آماری که احصاء شده تا کنون هفت هزار نفر در آن ثبت‌نام کرده‌اند. امیدوارم با زمینه‌های انگیزه‌بخشی خوبی که این برنامه دارد، شاهد اجرای طرح قرآنی خوبی در ماه مبارک باشیم. در طرح قرآنی‌شو هر روز بخش‌های معارفی و اطلاعات قرآنی یک جزء از قرآن کریم به صورت مجازی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. مخاطبان نیز تا پایان همان روز فرصت پاسخگویی به سه سؤال مطرح شده از جزء مورد نظر دارند. 

وی گفت: در این طرح هر روز به قید قرعه به 14 نفر که پاسخ درست را داده باشند، اهدا خواهد شد. همچنین در پایان هر هفته 14 جایزه به افرادی که بیشترین پاسخ صحیح را در طول آن هفته داده‌اند، اهدا خواهد شد. در روز پایانی اجرای این طرح نیز به 14 نفر که بیشترین حضور را داشته‌اند، هدایایی اهدا خواهد شد. این طرح به دنبال تبیین معارف قرآنی با نگاه به حوزه تدبر و تفسیر آیات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان است.

باقری‌بیلندی دومین طرح اجرایی وزارت بهداشت برای ماه مبارک رمضان را طرح «حافظ‌‌شو» معرفی کرد و گفت: یکی از رویکردهای بسیار ویژه که به خصوص در یک سال گذشته جزء اولویت‌ها بوده، حفظ قرآن کریم است. 

وی به حضور بیش از دو هزار حافظ قرآن در دوره گذشته جشنواره قرآن و عترت اشاره و اظهار کرد: حضور دو هزار حافظ قرآن در جشنواره که حتماً تعداد آنها بیشتر است، ما را بر آن داشت که طرح حفظ را به عنوان یکی از اولویت‌های ویژه در نظر بگیریم. در این طرح برنامه‌ریزی شده است تا مخاطبان به هر اندازه‌ای که از قرآن کریم حفظ هستند، تا پایان ماه مبارک رمضان به این محفوظات افزوده شود. همچنین، حمایت‌های مادی و معنوی برای مخاطبان در نظر گرفته شده است. 

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: سومین طرح ما برای اجرا در ماه مبارک رمضان «30 شب، 30 خدمت، 30 مسجد» است. در این طرح قرآنی‌ها و به طور کلی خانواده نظام سلامت به صورت جهادی شامل آن خواهند شد. در حال حاضر فعالان و خادمان قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و در همه تخصص‌ها فعالیت می‌کنند و از توانمندیِ تخصصی این افراد استفاده شده است. همچنین، گروه‌های جهادی در 30 شب ماه مبارک رمضان همزمان با افطار به مدت یک تا دو ساعت خدمات جهادی پزشکی را در مساجد مناطق محروم کشور ارائه می‌دهند. 

انتهای پیام
captcha