پخش رقابت قرآنی 10 خانواده از رسانه ملی + صوت
کد خبر: 4204772
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
حجت‌الاسلام رضایی خبر داد:

پخش رقابت قرآنی 10 خانواده از رسانه ملی + صوت

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در بهمن‌ماه امسال گفت: در آن ایام رقابت بخش خانوادگی مسابقات برای پخش از شبکه قرآن و معارف سیما ضبط شد. این برنامه‌ ضبط شده از ابتدای ماه مبارک به روی آنتن شبکه قرآن می‌رود.

پخش رقابت قرآنی 10 خانواده از رسانه ملی + صوت

حجت‌‌الاسلام والمسلمین احسان رضایی، معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به تولید مسابقه تلویزیونی 114 با حضور خانواده‌های قرآنی بسیج گفت: این برنامه تلویزیونی ویژه ماه مبارک رمضان و سال جدید تدارک دیده شده و از ابتدای ماه مبارک رمضان به مدت 10 شب از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه این برنامه مربوط به ضبط بخش خانوادگی مرحله ملی مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج است، افزود: در بخش خانوادگیِ مرحله ملی سی‌امین مسابقات قرآن و عترت بسیج که بهمن‌ماه امسال در شهر قم برگزار شد، 10 خانواده از استان‌های مختلف حضور داشتند و با هم به رقابت پرداختند. این رقابت با حضور افرادی مانند سعید عزیزی، روانشناس و حافظ کل قرآن کریم مورد داوری قرار گرفته و در قالب یک برنامه تلویزیونی ضبط شده است. 

وی بیان کرد: بر همین اساس برنامه ضبط شده در قالب رقابت دو خانواده با هم در هر قسمت، تهیه و تولید شده و از روز سه‌شنبه 22 اسفندماه و همزمان با شروع ماه مبارک رمضان از ساعت 19:30 به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

رضایی با تأکید بر اینکه بخش خانوادگی در مسابقات قرآن و عترت، از رویکردهای بسیج در مسابقات قرآن است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این سبک از مسابقات در کشور سابقه‌ای ندارد، از دو سال قبل بسیج به این موضوع ورود کرده و امسال این بخش از مسابقات با حضور بیش از 15 هزار خانواده برگزار شد و شور و نشاط خاصی هم به مسابقات بخشید. در بخش خانوادگی مسابقات قرآن بسیج و برای حضور پررنگ‌تر خانواده‌ها، در مراحل ابتدایی تکالیف حداقلی در نظر گرفته شده بود تا شاید از این طریق بتوانیم خانواده‌های جدیدالورود بیشتری به مسابقات داشته باشیم.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: در این مسابقه برای هر یک از اعضای خانواده وظیفه و تکلیف‌های مجزایی از قرآن کریم، نهج‌البلاغه یا صحیفه سجادیه برای فرزندان نونهال، نوجوان و اوایل جوانی، پیش‌بینی شده است. این سبک از مسابقات هم می‌تواند تحکیم‌دهنده خانواده باشد و هم مسئله خانواده را در جامعه رونق دهد.

وی در ادامه به سبک جدید زندگی و فاصله گرفتن اعضای خانواده از همدیگر اشاره کرد و گفت: این سبک از مسابقات قرآن که با حضور اعضای خانواده برگزار می‌شود می‌تواند خانواده‌ها را از مبتلا شدن به اشتغالاتی مانند فضای مجازی و ... باز دارد. مسابقه قرآن می‌تواند بستری برای دور هم نشستن اعضای خانواده و تمرین و آمادگی برای حضور در رقابت باشد.  

رضایی در پایان تصریح کرد: این سبک از مسابقه در آغاز راه خود است و حتماً در گام‌های بعدی می‌تواند با خلاقیت‌های جدیدی همراه شود، ان‌شاءالله سال‌های آتی شاهد رونق بیشتر این شیوه از مسابقات باشیم.

انتهای پیام
captcha