حضور صدها هزار نفری نمازگزاران در مسجدالاقصی در ماه رمضان
کد خبر: 4204526
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
خطیب مسجدالاقصی خواستار شد

حضور صدها هزار نفری نمازگزاران در مسجدالاقصی در ماه رمضان

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی از فلسطینیان خواست در طول ماه مبارک رمضان برای اقامه نماز به مسجد الاقصی بروند و جمعیتی صدها هزار نفری در این مکان حضور یابند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی با بیان این مطلب در آستانه ماه مبارک رمضان افزود: با وجود تمام قید و بندهایی که نیروهای رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حضور نمازگزاران به‌ویژه فلسطینیان زیر 50 سال در مسجدالاقصی به‌کار بسته‌اند اما فلسطینیان زیادی خواستار اقامه نمازهای جماعت در این مکان مقدس در شب‌های ماه مبارک هستند.

وی با تأکید بر ضرورت رفع محاصره از مسجدالاقصی گفت: این مکان بیش از 150 روز است که در محاصره نیروهای اشغالگر قرار دارد و ما انتظار داریم محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ ورود نمازگزاران با آغاز ماه مبارک رمضان برداشته شود.

شیخ عکرمه صبری با بیان اینکه عاقبت ممانعت‌ها علیه نمازگزاران فلسطینی برای رژیم اشغالگر اسرائیل گران تمام می‌شود و دود آن به چشم خود نیروهای صهیونیست خواهد رفت تأکید کرد: حضور در مسجدالاقصی در طول ماه مبارک رمضان برای تمام فلسطینیانی که توانایی آن را دارند، امری واجب است و انتظار می‌رود صدها هزار نمازگزار برای اقامه نمازهای ماه مبارک راهی این مسجد شوند.

وی با اشاره به تحولات جنگ غزه و جنایات مستمر اسرائیل تصریح کرد: اهالی قدس از تزئین خانه‌های خود و خیابان‌ها در استقبال از ماه رمضان خودداری کرده‌اند و این پیام همبستگی تمام فلسطینیان با اهالی غزه است که با شدیدترین درد و رنج‌ها و جنایات بشری مواجهند و از آن‌ها می‌خواهیم صبور باشند و مقاومت کنند.

خطیب مسجدالاقصی در پایان تأکید کرد: هر فلسطینی که از حضور در مسجدالاقصی منع شود می‌تواند نماز خود را در همان جا که از ورودش ممانعت به عمل آمده است، اقامه کند.

جنبش حماس هم در بیانیه‌ای به مناسبت نزدیک شدن ماه مبارک رمضان تأکید کرده است: ماه رمضان فرصتی برای تقویت معانی والا و تمرکز همه عوامل برای حمایت مادی و معنوی در همه اشکال آن از ساکنان باریکه غزه است.
 
این جنبش از مردم خواست تا ماه رمضان، فرصتی برای پاسداشت و حمایت از نیکوکاری‌ها، فداکاری‌ها و پیروزی‌های مردم در نوار غزه، بیت‌المقدس و مسجد مبارک الاقصی و روزها و شب‌های آن میدانی برای حمایت از آنان باشد.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و عضو کنست اسرائیل پیش از این خواستار محدود کردن ورود مسلمانان به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان شده بود.

در بیانیه‌ای که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منتشر کرده، آمده‌ است پس از جلسه تمام نیروهای امنیتی با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر تصمیم گرفته شد که نمازگزاران در هفته اول ماه رمضان اجازه ورود به مسجد الاقصی را همانند سال‌های گذشته داشته باشند.

 در حال حاضر هزاران پلیس در قدس اشغالی مستقر شده‌اند و تدابیر امنیتی در آستانه ماه مبارک رمضان افزایش یافته است.

اسرائیل به خاطر همزمانی ماه مبارک رمضان با جنگ غزه، نگران افزایش تنش‌ها در طول این ماه است و رسانه‌های عبری‌زبان ماه مبارک رمضان امسال را چالش برانگیزترین رمضان در تاریخ (این رژیم جعلی) می‌دانند.

حضور نیروهای امنیتی از جمله شین‌بت (سازمان جاسوسی داخلی رژیم صهیونیستی) در قدس (اشتغالی) نیز به‌طور کامل محسوس است و این نیروها اوضاع قدس را به شدت تحت کنترل خود دارند.

انتهای پیام
captcha