ایلهان عمر: آمریکا برای کشتار فلسطینیان به اسرائیل چراغ سبز نشان داد
کد خبر: 4203053
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

ایلهان عمر: آمریکا برای کشتار فلسطینیان به اسرائیل چراغ سبز نشان داد

ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره آمریکا می‌گوید دولت آمریکا برای کشتار فلسطینیان به اسرائیل «چراغ سبز» نشان داد.

به گزارش ایکنا به نقل از سما نیوز، ایلهان عمر، نماینده کنگره آمریکا، جو بایدن را متهم کرد که برای کشتار فلسطینیان به رژیم اسرائیل چراغ سبز نشان داده است.

وی با درخواست آتش‌بس و توقف جنگ خونین اسراییل علیه غزه نسبت به تعداد زیاد قربانیان غیرنظامی و آواره شدن بیش از یک میلیون فلسطینی ابراز نگرانی کرد.
 
عمر در سخنانی که در کنار چند نماینده دیگر از جمله  رشیده طلیب (نماینده دموکرات ایالت میشیگان) و کوری بوش (نماینده میسوری) درباره تهاجم احتمالی اسرائیل به رفح ایراد کرد، از دولت بایدن به دلیل تأیید کمک‌های اضافی به اسرائیل بدون تأیید کنگره انتقاد کرد.
 
عمر گفت: این دولت نمی‌تواند ادعا کند که یک میانجی صادق صلح است در حالی که به کشتار فلسطینیان و نسل‌کشی اسرائیل چراغ سبز نشان می‌دهد. تجهیز مجدد زرادخانه اسرائیل اقدام درستی در سیاست خارجی نیست؛ این خشونتی است که توسط دولت علیه خانواده‌های بی‌دفاع انجام می‌شود که فقط می‌خواهند در صلح زندگی کنند.
 
وی افزود: اگر واقعاً می‌خواهیم از مردم بی‌گناه غزه حفاظت کنیم، گروگان‌ها را سالم بازگردانیم و امید به صلح را زنده کنیم، اکنون باید خواستار آتش‌بس باشیم. عمر ادامه داد: علی‌رغم شفافیت پیرامون اوضاع در نوار غزه، پاسخ رهبران سیاسی چیزی جز انفعال بی‌رحمانه نبوده است. 
 
کوری بوش نیز در سخنانی گفت: اکثریت رأی‌دهندگان در این کشور از جمله 77 درصد دموکرات‌ها و اکثریت جهان‌، خواهان آتش‌بس هستند. مردم این کشور نمی‌خواهند در جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد، شریک باشند؛ ما این را نمی‌خواهیم. 
 
بوش پرسید: «کشور ما باید در کشتار چند فلسطینی همدست باشد؟ چند کودک فلسطینی دیگر باید بمیرند تا از تجهیز دولت راست افراطی نتانیاهو به بمب‌ها و سلاح‌های خریداری شده توسط مالیات‌دهندگان دست برداریم؟ چند خانواده فلسطینی باید نابود شوند تا اینکه این جنایات جنگی را متوقف کنیم؟».
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که وزارت بهداشت غزه گزارش داد که تعداد شهدا از 30 هزار نفر فراتر رفته است. مقامات غزه همچنین اعلام کردند که بیش از 100 فلسطینی روز پنجشنبه در غزه در حالی که تلاش می‌کردند کمک‌های بشردوستانه را دریافت کنند، کشته شدند.
انتهای پیام
captcha