نشست اضطراری شورای امنیت درباره کشتار شمال غزه
کد خبر: 4202714
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

نشست اضطراری شورای امنیت درباره کشتار شمال غزه

شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه و به درخواست کشور الجزایر یک نشست اضطراری برای بررسی پیامدهای مربوط به شهادت بیش از 100 فلسطینی که برای دریافت کمک‌های بشردوستانه در شمال شهر غزه تجمع کرده بودند، برگزار کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الجزیره نت»، این نشست اضطراری با هدف بررسی عواقب و پیامدهای کشتار فلسطینیان معروف به «کشتار آرد» که در شمال شهر غزه برای دریافت کمک‌های بشردوستانه جمع شده بودند، برگزار شد.
 
نشست اضطراری شورای امنیت به درخواست الجزایر برگزار شد و در آن ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد خواستار صدور قطعنامه‌ای برای آتش‌بس در نوار غزه شد.
 
وی به خبرنگاران گفت: این کشتار وحشیانه نشان می‌دهد که تا زمانی که شورای امنیت فلج است و حق وتو اعمال می‌شود، فلسطینیان با جان خود تاوان آن را می‌دهند.
 
ریاض منصور با بیان اینکه شورای امنیت باید بگوید بس است، ادامه داد: اگر آنها شهامت و اراده برای جلوگیری از تکرار این کشتارها را دارند، بدانند آنچه ما نیاز داریم آتش‌بس است.
 
از سوی دیگر، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز شوک خود را از این حوادث ابراز و آنها را محکوم کرد و تحقیقات مستقل مؤثر برای تعیین شرایط اتفاق افتاده و مسئولان آن شد.
 
براساس این گزارش، الجزایر پیش‌نویس بیانیه ریاستی را به میز شورای امنیت ارائه کرد که در آن ۱۵ عضو شورا نگرانی عمیق خود را در مورد آنچه اتفاق افتاده ابراز کردند.
 
بر اساس این متن، پیش‌نویس بیانیه مسؤولیت آنچه اتفاق افتاده است را برعهده نیروهای صهیونیست که آتش گشودند، می‌داند، اما متن تصویب نشد، زیرا بیانیه‌های ریاستی تنها به اتفاق آرا تأیید می‌شوند.
 
ریاض منصور، نماینده فلسین در سازمان ملل پس از این نشست گفت: ۱۴ عضو از متن حمایت کردند، در حالی که یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که آمریکا به آن رأی منفی داد، چراکه از مقصر دانستن رژیم صهیونیستی درخصوص آنچه رخ داده خودداری کرد.

اشغالگران صهیونیست روز پنجشنبه به سمت هزاران شهروند فلسطینی که در منطقه «شیخ عجلین» واقع در غرب غزه منتظر رسیدن کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه بودند، شلیک کردند که براساس آخرین آمار، ۱۰۹ نفر شهید و صدها نفر دیگر مجروح شده‌اند.
انتهای پیام
captcha