56 هزار یزدی صاحب خانه می‌شوند
کد خبر: 4201033
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳

56 هزار یزدی صاحب خانه می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به ثبت‌نام 141 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن گفت: پس از پالایش و از این تعداد 56 هزار نفر مورد تأیید نهایی قرار گرفتند.

بازدید خبرنگاران از طرح نهضت ملی مسکن در یزد و تفتبه گزارش ایکنا از یزد، احسان خواجه‌رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد، یکم اسفندماه در بازدید خبرنگاران از طرح‌های نهضت ملی مسکن در یزد و تفت گفت: در مجموع 141 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده بودند که 56 هزار نفر پس از پالایش، تأیید نهایی شدند.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت طرح‌ها در مرکز استان توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها و بنیاد مسکن در حال انجام است بیان کرد: قریب سه هزار و 500 واحد تا پایان امسال، نیمه‌ساز و تکمیل شده به متقاضیان تحویل داده می‌شود که 400 واحد به صورت آپارتمانی ساخته شده است.

خواجه‌رضایی با اشاره به شهرک 377 هکتاری پردیس زندگی گفت: در مجموع 6 هزار و 400 واحد در پردیس زندگی به صورت ویلایی ساخته می‌شود که در فاز اول 596 واحد در حال اجراست و اوایل سال آینده به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

علی‌اکبر محمدپناه، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) یزد نیز در این بازدید با اشاره به ساخت یک هزار و 200 واحد در نهضت ملی مسکن توسط این ستاد گفت: 700 واحد در شهر یزد و 500 واحد در مهریز به‌صورت ویلایی احداث می‌شود.

محمدرضا عظیمی‌زاده، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد نیز در این بازدید با اشاره به ساخت پنج هزار واحد مسکونی توسط این سازمان گفت: عملیات اسکلت‌بندی اراضی در سایت بزرگ شهیدمحمدخانی شامل یک‌هزار و 216 واحد آپارتمانی و طرح شهرک پردیس زندگی اراضی ۳۷۷ هکتاری شامل ۵۹۶ واحد آماده تحویل است. 
56 هزار یزدی صاحب خانه می‌شوند

عظیمی‌زاده از تحویل ۶۴ واحد از سایت شهید محمدخانی تا پایان امسال خبر داد و افزود: این سازمان همچنین ساخت ۲۴۰ مسکن در سایت فرهنگیان و ۲۰۰ واحد طرح پردیس زندگی را برعهده دارد که ۶۰ واحد سایت فرهنگیان و ۲۰۰ واحد پردیس زندگی تا سه ماه ابتدای سال آینده به صورت نیمه‌ساز تحویل داده می‌شود. طرح‌های زارچ و اشکذر هم به صورت نیمه‌ساز آماده تحویل است.

علیرضا نادریان‌زاده، رئیس بنیاد مسکن استان یزد نیز در حاشیه بازدید از طرح ۱۶۰ واحد نهضت ملی مسکن در تفت گفت: این واحدها در قالب هشت بلوک ۲۰ واحدی است که تاکنون سه بلوک آن تکمیل و آماده تحویل است و بقیه براساس آورده متقاضیان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت دولت تعداد ۴۲۰۰ واحد مسکن روستایی در استان در دست ساخت قرار گرفت بیان کرد: ۱۷۰۰ واحد از این تعداد به اتمام رسیده است.

56 هزار یزدی صاحب خانه می‌شوند

نادریان‌زاده اضافه کرد: ۶۰ هزار نفر در  بنیاد مسکن استان برای طرح نهضت ملی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۹ هزار نفر واجد شرایط نهایی شده‌اند. در این زمینه ۸۵۰ هکتار زمین تأمین شده و مشکل خاصی از این بابت در شهرستان‌ها وجود ندارد که ۶۵۰ هکتار از این اراضی آماده‌سازی شده و عملیات اجرایی طرح‌ها براساس نظرسنجی از متقاضیان به صورت گروه ساخت و بنیاد ساخت در حال انجام ایت.

رئیس بنیاد مسکن استان یزد در پایان گفت: هم‌اکنون سه هزار واحد به صورت بنیادساخت و هفت هزار واحد به صورت گروه‌ساخت توسط بنیاد مسکن در حال اجراست. در سایت یزد نیز حدود ۱۰ هزار واحد در دست اقدام داریم. تاکنون سه هزار و 600 واحد در این رابطه تکمیل و تا پایان سال آماده تحویل می‌شود.

انتهای پیام
captcha