واکنش سازمان همکاری اسلامی به تخریب خانه فلسطینیان در قدس
کد خبر: 4200109
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

واکنش سازمان همکاری اسلامی به تخریب خانه فلسطینیان در قدس

سازمان همکاری اسلامی روند مستمر تخریب خانه‌های فلسطینی در قدس اشغالی توسط نیروهای اشغالگر صهیونیست را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: آخرین مورد از این اقدام تخریب منزل فخری ابو دیاب، از فعالان شهر قدس در محله «سلوان» و اخطار برای تخریب ده‌ها منزل دیگر در همین محله است که در جوار مسجدالاقصی قرار داشته و با اهداف شهرک‌سازی انجام می‌شود.

این سازمان آنچه در محله سلوان رخ داده است را ادامه عملیات کوچ اجباری شهروندان فلسطینی از قدس به نفع پروژه‌های یهودی‌سازی و طرح‌های شهرک‌سازی استعماری دانسته که هدف آنها تغییر شرایط جمعیتی، جغرافیایی و حقوقی شهر قدس است.

سازمان همکاری اسلامی همچنین جامعه جهانی را به مسئولیت‌پذیری و ملزم نمودن رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت اشغالگر برای احترام به قوانین بین‌المللی و توافقات ژنو و حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین و پایان دادن به اشغالگری دعوت کرد.

لازم به ذکر است رژیم صهیونیستی روز گذشته منزل فخری ابو دیاب از فعالان فلسطینی ساکن شهر قدس اشغالی در محله سلوان در جنوب مسجدالاقصی را تخریب کرد.

این فعال فلسطینی تأکید کرد این خانه 38 سال پیش ساخته شده و 3 خانواده در آن سکونت داشته‌اند و هم‌ اکنون 10 نفر بدون سرپناه شده‌اند.

انتهای پیام
captcha