گسترش همکاری‌های دانشجویان در اروپا با سازمان فرهنگ
کد خبر: 4196935
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
در دیدار مجازی مطرح شد؛

گسترش همکاری‌های دانشجویان در اروپا با سازمان فرهنگ

جمعی از دبیران و مسئولین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در دیدار مجازی با حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، آمادگی این اتحادیه برای گسترش همکاری‌ها با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و دینی را اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آستانه دهه مبارک فجر و در چارچوب سیاست گسترش تعامل و همکاری فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با جمعی از دبیران و مسئولین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا از طریق بستر مجازی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، هر یک از دبیران و مسئولین اتحادیه در کشورهای مختلف از جمله انگلستان، روسیه و پرتغال و ایتالیا ضمن تشکر از ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جهت اختصاص و تنظیم فرصت دیدار مذکور، پیرامون فعالیت‌ها و مجموعه مسائل و ظرفیت‌های فرهنگی، دینی دانشجویان ایرانی در خارج از کشور گزارش‌های لازم را ارائه کردند.

همچنین، آمادگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا برای گسترش همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و دینی را اعلام داشتند.

لزوم معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در خارج از کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در سخنرانی خود، ضمن تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه ایرانیان خارج از کشور بر ضرورت تقویت رویکرد حفظ و صیانت از هویت ملی و دینی ایرانیان تأکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در تقویت همبستگی و ارتقای سطح علمی، فرهنگی و دینی دانشجویان خارج از کشور را ارزشمند توصیف کرد و بهره‌مندی از ظرفیت اتحادیه در کشورهای مختلف را فرصتی مغتنم برای کشور و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جهت فعالیت‌های فرهنگی در خارج از کشور دانست.

وی تأکید کرد که رایزنان فرهنگی ایران در حوزه اروپا باید حضور اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در محل مأموریت خویش را مغتنم شمرده و همکاری‌های مشترک را در حوزه‌های مختلف خاصه در راستای حفظ و ارتقای هویت ملی و دینی ایرانیان خارج از کشور و معرفی دستاوردهای انقلاب و ارائه تصویری درخشان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تحکیم بخشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور از جمله ظرفیت‌های ارزشمند اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا را در کشورهایی دانست که دفتر نمایندگی رسمی فرهنگی کشورمان وجود ندارد و مسئولین اتحادیه می‌توانند در هماهنگی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با برخورداری از حمایت سازمان، فعالیت‌های ثمربخش فرهنگی و دینی را متناسب با مقتضیات محیط به انجام رسانند.

تأکید بر تقویت هرچه بیشتر تشکل‌های دانشجویی خارج از کشور 

محمدرضا بهمنی، معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز با اشاره به سفر و دیدارهای خود با اعضای این اتحادیه و سایر دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور، تحکیم و گسترش همکاری مشترک را موجب تقویت هرچه بیشتر تشکل‌های دانشجویی خارج از کشور و بهره‌مندی سازمان از ظرفیت ارزشمند آنان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و دینی برشمرد و بر تداوم دیدارها و همکاری‌ها تأکید داشت.

در پایان این دیدار مقرر شد؛ جلسات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای تنظیم و اجرای برنامه‌های مشترک تداوم یابد.

انتهای پیام
captcha