سازمان همکاری اسلامی قطع کمک‌ها به آنروا را محکوم کرد
کد خبر: 4196553
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

سازمان همکاری اسلامی قطع کمک‌ها به آنروا را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی ضمن ابراز تأسف از تصمیم برخی کشورها برای تعلیق کمک‌های مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، این اقدام را مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان همکاری اسلامی، این سازمان تصمیم آمریکا، انگلیس، فرانسه، استرالیا، ژاپن، کانادا و شماری دیگر از کشورها برای تعلیق موقت کمک‌های مالی جدید به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ابراز تأسف و این اقدام  را مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین توصیف کرد که بحران انسانی در نوار غزه را تشدید می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی از این کشورها خواست تا در تصمیم خود تجدیدنظر کنند تا آژانس بتواند به ارائه خدمات خود به آوارگانی ادامه دهد که در پی تداوم و تشدید حملات رژیم صهیونیستی به مدت 114 روز شرایط دشواری را سپری می‌کنند.

این حملات منجر به کشته شدن ده‌ها هزار شهید و مجروح شدن غیرنظامیان بی‌گناه از جمله زنان، کودکان، کارکنان پزشکی و خبرنگاران شده و علاوه بر تخریب عمدی ساختمان‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد، عبادتگاه‌ها و تأسیسات سازمان ملل متحد، مانع دسترسی مردم به غذا، دارو، آب و برق شده است.

این سازمان همچنین نسبت به این خطر هشدار داد که توقف کمک به آنروا و قطع خدمات آن بر زندگی میلیون‌ها آواره فلسطینی و امنیت و ثبات در منطقه تأثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام
captcha