میزبانی 93 مسجد سمنان از معتکفان
کد خبر: 4195478
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

میزبانی 93 مسجد سمنان از معتکفان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان با بیان اینکه 93 مسجد استان میزبان معتکفان هستند، گفت: نسبت به سال گذشته بیش از 10 درصد افزایش کمی در آمار مساجد فعال برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف داریم.

حجت الاسلام عبدالهی مدیر کل تبلغیات اسلامی استان سمنان

حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان در گفت‌وگو با ایکنا از سمنان با اشاره به اینکه یکی از ارزشمندترین و  عبادات در دین مبین اسلام مراسم معنوی اعتکاف در ماه رجب است که به‌‌عنوان یک عبادت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و زمینه دلبستگی مردم به دین را تقویت می‌کند، گفت: به‌دلیل استقبال بی‌نظیر شهروندان از مراسم اعتکاف امسال، مساجدی ویژه آقایان، بانوان، دانش‌آموزان و مادران همراه با کودک به‌صورت مجزا در استان ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته بیش از 10 درصد افزایش کمی در آمار مساجد فعال برای برگزاری اعتکاف داریم، افزود: مراسم پرفیض اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب (۵ تا ۷ بهمن‌ماه) در مساجد استان برگزار می‌شود که تاکنون تعداد ۹۳ مسجد در استان جهت ثبت‌نام از معتکفان اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان بیان کرد: برای اولین بار 32 مسجد مختص اعتکاف دانش‌آموزی طراحی شده است که در مجموع بین هفت هزار و 500 تا هشت هزار نفر در استان معتکف خواهند بود که رویکرد برگزاری آن مردمی است.

عبدالهی یادآور شد: این مراسم معنوی با برنامه‌های دعا و نیایش، سخنرانی، محفل انس با قرآن، جلسات مباحثه و پاسخگویی به شبهات دینی، مشاوره، کتاب‌خوانی، مولودی‌خوانی، مداحی و نماز جماعت و... همراه است.

انتهای پیام
captcha