ارائه تسهیلات بانکی به هنرمندان تنوع و سرعت می‌گیرد
کد خبر: 4194764
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خبر داد:

ارائه تسهیلات بانکی به هنرمندان تنوع و سرعت می‌گیرد

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر از برنامه‌ریزی‌ها و چشم‌اندازهای جدی صندوق اعتباری هنر و افزایش سرعت و تنوع در انواع تسهیلات بانکی به اعضای صندوق سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از صندوق اعتباری هنر، سیدمجید پوراحمدی، مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر؛ در دو نشست مشترک با روسای صنوف، انجمن‌های تخصصی، کارشناسان و اصحاب فرهنگ و هنر که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، به وظیفه ذاتی و رسالت خطیر صندوق اعتباری هنر در قبال اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترات سراسر کشور اشاره و ضمن تشریح برخی از عملکردهای شاخص این مجموعه، گفت: با افق‌ها و چشم‌اندازهای ترسیم‌شده همچنین سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امروز شاهد ارائه بیش از ۳۳ نوع خدمت توسط این مجموعه به هنرمندان هستیم که در جهت حمایت و پشتیبانی از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور در حال ارائه و انجام است.

رئیس هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه تقویت اقتصاد هنر و پرداختن به نیازهای هنرمندان اعم از پیشکسوتان و جوانان هنرمند را یکی از مهمترین برنامه‌های جدی صندوق هنر عنوان کرد و افزود: تلاش ما در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی این بود تا در کنار افزایش اعتبارات و توسعه ارائه انواع خدمات و تسهیلات، بتوانیم با بکارگیری همه ظرفیت‌ها دغدغه‌های معیشتی، مالی و نیازهای هنرمندان به حداقل ممکن کاهش داده و حمایت همه جانبه را از این قشر فرهیخته به عمل آوریم.

پوراحمدی با اشاره به آنکه مصمم هستیم با عزمی راسخ و روحیه جهادی برای مرتفع کردن نیاز آن‌ها تلاش کنیم، با بیان اینکه طرح‌ها، اقدامات، ارائه تسهیلات گوناگون همراه با اطلاعیه‌های مختلفی وجود دارد که اطلاعات و توضیحات لازم درباره آنها از طریق سایت و پیام‌رسان صندوق هنر اطلاع‌رسانی شده است، تاکید کرد: برخی نقدها در شرایطی مطرح می‌شود که معتقدم برخی دوستان به دلیل‌ نبود مراجعه به سایت صندوق و دیگر کانال‌های مرتبط برای این منظور در جریان قرار نگرفته‌اند.

وی ادامه داد: لذا تقاضا داریم همه هنرمندان و اعضای صندوق اعتباری هنر، اخبار و مطالب را که شامل مجموعه اقدامات و عملکرد وجدیدترین اخبار و اطلاعیه‌های این مجموعه و همکاران ما است را مشاهده و در جریان اخبار روز صندوق قرار گیرند.

کاهش زمان اخذ تسهیلات برای هنرمندان

پوراحمدی در ادامه یکی از برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های این صندوق را تلاش برای کاهش زمان برای اخذ تسهیلات و وام‌های خُرد عنوان و تأکید کرد: با توجه به اعلام آمادگی بانک‌های مرتبط با صندوق هنر در آینده‌ای نه چندان دور با تمهیداتی که صورت می‌گیرد، ارائه تسهیلات و وام ها، سرعت و تنوع بیشتری خواهد گرفت.

رئیس هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر درباره مسائل معیشتی مورد درخواست هنرمندان، تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حل مسائل معیشتی و حمایتی هنرمندان، تعصب و نگاه ویژه‌ای دارند به طوری که یکی از مهمترین بخش‌های کار خودشان را معطوف این مهم کرده‌اند.

خراسان رضوی؛ مهد فرهنگ و هنر

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمانفر؛ نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای موضوع حذف اخذ تضامین مختلف در جهت حمایت از هنرمندان خبر داد و تاکید کرد: بدون تردید خانه ملت نیز در موارد و مسائلی که در جهت حمایت، کمک به معیشت و کم کردن دغدغه هنرمندان و ترغیب و تشویق این قشر فرهیخته برای ادامه فعالیت باشد از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: استان خراسان رضوی از دیرباز مهد فرهنگ و هنر است و هنرمندان این خطه از کشور طی سالیان اخیر برای اعتلای پایتخت معنوی ایران اسلامی بسیار تلاش کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر در استان‌ها از سوی صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: یکی از اقدامات شایسته صندوق اعتباری هنر تجلیل از هنرمندان پیشکسوت در استان‌ها با حضور خانواده و شاگردان آنها است.

در ادامه، حاضران در این دو نشست اعم از نمایندگان صنوف مختلف حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و همچنین شماری از هنرمندان عرصه‌های مختلف، هریک به نمایندگی یا بصورت فردی به ارائه نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات و… پرداختند که موضوع بیمه، تاکید بر ضرورت تقویت اقتصاد هنر، ایجاد بستری برای ارائه آثار هنری به منظور تجاری سازی، دریافت کمک‌های فکری، حقوقی، موضوع نحوه اعمال ماده ۳۸ سازمان تامین اجتماعی، بهره مندی هرچه بیشتر از خدمات هنر کارت، از اهم موضوعاتی بود که مطرح شد و حاضران نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را بیان کردند.

انتهای پیام
captcha