تظاهرات گسترده در یمن بر علیه تروریسم آمریکایی + فیلم
کد خبر: 4194671
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

تظاهرات گسترده در یمن بر علیه تروریسم آمریکایی + فیلم

مردم شهر صعده در شمال یمن در حمایت از ملت فلسطین و نیز علیه سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا و حمایت این کشور از تروریسم تظاهرات کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، در این تظاهرات گسترده که با عنوان «حمایت از فلسطین .. و آمریکا مادر تروریسم است» برگزار شد، شرکت کنندگان با در دست داشتن پرچم های یمن و فلسطین و تصاویر شهدا و عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله، شعارهایی در محکومیت حملات آمریکا و انگلیس به یمن سردادند.

آنها همچنین اقدام اخیر آمریکا در قراردادن نام گروه مقاومت انصارالله در فهرست به اصطلاح تروریسم را محکوم کردند.

مردم شهرهای مختلف یمن امروز همچون هفته‌های گذشته تظاهرات گسترده در این کشور برگزار می‌کنند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا روز چهارشنبه بدون اشاره به جنایت های گسترده رژیم صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی به ویژه علیه مردم مظلوم غزه، در سخنانی اعلام کرد: واشنگتن دوباره حوثی‌های یمن (ارتش ملی یمن) را در فهرست سازمان‌ های تروریستی قرار می‌دهد.

مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در این خصوص ادامه داد: اگر حوثی ها (ارتش ملی یمن) حملات خود را در دریای سرخ متوقف کنند، واشنگتن انجام نشدن آن را مورد بررسی قرار می دهد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا و انگلیس بامداد پنجشنبه چهارمین دور حملات خود علیه مواضع انصارالله یمن را انجام دادند. چند شهر و مناطق مختلف یمن مورد حمله ناوهای جنگی نیروی دریایی آمریکا و انگلیس قرار گرفتند.

این حملات از هفته گذشته آغاز شده‌اند. آمریکا در نخستین روز حمله که بامداد جمعه هفته گذشته اتفاق افتاد مدعی شده بود سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن را هدف قرار داده است.

انتهای پیام
captcha