راهیابی دو گروه از لرستان به جشنواره ملی سرود فجر
کد خبر: 4194104
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

راهیابی دو گروه از لرستان به جشنواره ملی سرود فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از راهیابی گروه‌های سرود «آسمان» و «رهروان حضرت زهرا(س)» از این استان به جشنواره ملی سرود فجر خبر داد.

راهیابی دو گروه از لرستان به جشنواره ملی سرود فجربه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ضمن اشاره به اثرگذاری و اهمیت سرود بیان کرد: سرود یکی از ظرفیت‌های هنری گران‌بها برای گسترش ارزش‌های معرفتی و عملی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی سرود فجر، ۸۰۰ گروه در جشنواره ثبت‌نام کردند که از این میان و پس از داوری مرحله گروهی، ۸۱ گروه به مرحله استانی راه یافتند.

وی افزود: گروه سرود آسمان به سرپرستی امیرحسین ویسکرمی از خرم‌آباد و گروه رهروان حضرت زهرا(س) از دورود به سرپرستی فاطمه زلقی روز جمعه ۲۹ دی ماه در مرحله استانی این جشنواره در تهران به رقابت با دیگر گروه‌‌های راه‌یافته به این مرحله خواهند پرداخت.

روانشاد افزود: در دوره گذشته جشنواره موسیقی فجر، حوزه سرود به عنوان بخشی از این جشنواره محسوب می‌شد اما با توجه به استقبال گسترده از بخش سرود و همچنین بضاعت زیاد و قابل توجهی که در استان‌ها در این زمینه وجود دارد، در سال جاری جشنواره سرود فجر به صورت مستقل برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، جشنواره ملی سرود فجر شامل دو بخش رقابتی و جانبی است؛ در بخش رقابتی گروه‌ها در قالب گروه‌های سرود، کُر و آکاپلا (اجرای اثر بدون ساز) شرکت کرده‌اند. بخش جانبی جشنواره هم شامل کتاب، پایان‌نامه و رساله با موضوع‌هایی درباره جمع‌خوانی می‌شود که در این بخش هم برگزیدگان معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha