یزد، استان هدف تدوین سند مهندسی فرهنگی معرفی شد
کد خبر: 4193782
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

یزد، استان هدف تدوین سند مهندسی فرهنگی معرفی شد

استاندار یزد با اشاره به معرفی یزد به‌عنوان استان هدف برای تدوین سند مهندسی فرهنگی کشور گفت: سند مهندسی فرهنگی استان باید به یک خیزش و جریان عمومی در جامعه در مسائل فرهنگی منجر شود.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط‌ عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 23 دی‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که به‌منظور هم‌اندیشی برای تدوین برش استانی طرح جامع مهندسی فرهنگی کشور برگزار شد، با اشاره به معرفی یزد به‌عنوان استان هدف برای تدوین سند مهندسی فرهنگی کشور گفت: پیش‌نویس اولیه برنامه مهندسی فرهنگی دستگاه‌ها جهت ادامه فرآیند اجرایی به مرکز ارسال شود.

وی با تأکید بر اشتراک‌گذاری طرح جامع مهندسی فرهنگی استان با صاحب‌نظران و نخبگان اظهار کرد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان نسبت به ارائه تمامی سرفصل‌های این برنامه به جامعه و دعوت از صاحب‌نظران جهت بحث و تبادل‌نظر اقدام کند.

فاطمی با اشاره به لزوم تدوین برنامه‌ای با حداکثر اقبال عمومی تصریح کرد: سند مهندسی فرهنگی استان باید به یک خیزش و جریان عمومی در جامعه در مسائل فرهنگی منجر شود.

وی با بیان اینکه ساخت ۶۰ هزار مسکن در طرح نهضت ملی استان باید با پیوست نگاری فرهنگی همراه باشد، بیان کرد: همچنین پیوست‌نگاری فرهنگی تمامی کالاهای تولیدی در استان به‌عنوان سفیران فرهنگی یزد، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت فرهنگ بهره‌وری در تمام امور گفت: لازم است تا مسائلی نظیر پرهیز از مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی و اصلاح فرهنگ کار نیز در تدوین سند فرهنگی استان به‌طور کامل دیده شود.

فاطمی با اشاره به اهمیت مسئله مردمی‌سازی در تدوین سند فرهنگی استان یادآور شد: فرهنگ عمومی با اراده مردم شکل می‌گیرد و نقش دستگاه‌ها تنها حمایت، نظارت و بسترسازی است.

وی اولویت‌بندی و زمان‌بندی ۱۰۴ پروژه سند مهندسی فرهنگی استان را مهم و ضروری توصیف کرد و افزود: در این سند باید مشخص شود که کدام گام‌ها در کدام پروژه‌ها باید در اولویت اجرا قرار گیرد.

استاندار یزد در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم شکل‌گیری گفت‌وگوهای فرهنگی در استان حول محور برنامه‌ها و چارچوب‌های این حوزه توسط دبیرخانه شورای فرهنگی استان تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha