زنجیره‌ای از تشکل‌های مردم نهاد برای تقویت حوزه جوانی جمعیت و خانواده تشکیل شود
کد خبر: 4192168
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

زنجیره‌ای از تشکل‌های مردم نهاد برای تقویت حوزه جوانی جمعیت و خانواده تشکیل شود

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده با تأکید بر تشکیل زنجیره‌ای به تعداد تمام تشکل‌های مردمی و مردم جامعه برای تقویت جبهه و صف جهاد در حوزه خانواده هویت زن و جمعیت گفت: نقشه عملیاتی بزرگی برای کردستان باید تدوین شود و این نقشه در کوتاه مدت باید چشم‌اندازهای مهمی را طراحی و عملی کند.

رضا مروت، مدیرعامل بنیاد ملی خانواده

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، حجت‌الاسلام رضا مروت، مدیرعامل بنیاد ملی خانواده شامگاه گذشته، 14 دی در هفتمین رویداد ملی جامعه‌پرداز به منظور تجمع و هم افزایی کنشگران حوزه خانواده، هویت زن و جمعیت در سنندج برگزار شد، گفت: امروز در جنگ نابرابری هستیم که برای درامان ماندن از آسیب آن باید بیار مراقبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای بهبود بخشیدن روند کاهش جمعیت و ازدواج باید از تجربه دوران جنگ و بلایای طبیعی با حضور مردم استفاده کنیم، افزود: لازمه موفقیت در این عرصه شناخت درست و برنامه ریزی صحیح است لذا باید با شناخت ظرفیت مردمی در این مسیر گام برداشت.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده، موضوع جوانی جمعیت را از اولویت‌ها و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب دانست و بیان کرد: کردستان در گام اول رویداد جامعه‌پرداز فراتر از انتظار و بسیار موفق عمل کرد و شرکت‌کنندگان در این رویداد با مسائل و ضروریات این حوزه به خوبی آشنا شدند و ضرورت عملیات مشترک و هم افزایی با تمرین عملی اتفاق افتاد.

وی به تنظیم ۱۲ تفاهم‌نامه بین مجموعه‌های مردمی کردستان برای همکاری‌های بیشتر در این حوزه اشاره کرد و افزود: در رسالتی که پیش رو داریم باید به حواشی و موانع بی تفاوت بود و بسته به نوع نیاز منطقه خدمت ارائه کرد.

حجت الاسلام مروت با تأکید بر تشکیل زنجیره‌ای به تعداد تمام تشکل‌های مردمی و مردم جامعه برای تقویت جبهه و صف جهاد در حوزه خانواده، هویت زن و جمعیت گفت: نقشه عملیاتی بزرگی برای کردستان باید تدوین شود و این نقشه در کوتاه مدت باید چشم‌اندازهای مهمی را طراحی و عملی کند.

محمدصادق صادقی، دستیار مردمی‌سازی استاندار کردستان هم در این رویداد اظهار کرد: امیدواریم خروجی این جلسه تاثیر مثبتی در حوزه ازدواج و جمعیت داشته باشد.

وی افزود: وقتی صحبت از نفوذ می‌شود اولین نکته‌ای که به ذهن متبادر می‌شود بار امنیتی آن است، ولی گاهی در حیطه تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و تغییر سبک زندگی با آن مواجه هستیم.

دستیار مردمی‌سازی استاندار کردستان ادامه داد: آنچه که امروز به صورت ملموس به چشم می‌خورد این است که از خانواده‌های پرجمعیت اصیل ایرانی و اسلامی به خانواده‌هایی نزدیک شده‌ایم که به سمت تک فرزندی و یا تجرد مطلق پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه این مسئله متاثر از جلوه‌گری توسط اتاق فکر غربی‌هاست که برای لحظه به لحظه و قطعه به قطعه هنجارهای نسل جوان ما برنامه دارد، تأکید کرد: غنای اصالت و فرهنگ ایرانی و اسلامی ما به قدری است که مقاومت خوبی در برابر این توطئه غرب داریم و با شناخت صحیح و به موقع مسئله می‌توانیم آن را خنثی کنیم.

صادقی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر نباید محدود به تذکر لسانی در حوزه حجاب و عفاف شود، افزود: یکی از بزرگ‌ترین معروف‌های حال حاضر، لزوم ترویج فرهنگ ازدواج و جوانی جمعیت است که به همین منظور طلایه‌داران معروف در حوزه جمعیت و فرزندآوری در استان تشکیل شده است.

وی به رویکرد تبیینی با محوریت جامعه هدف اشاره کرد و گفت: این رویکرد به دنبال گره گشایی ذهنی است تا گره فرهنگی مساله جمعیت به صورت فوری باز شود.

دستیار مردمی سازی استاندار کردستان یادآور شد: مؤلفه قدرت هر کشوری جمعیت آن است و هرچه تکنولوژی پیشرفته داشته ولی نیرویی نباشد، بدون استفاده و بی معنی خواهد بود.

وی یکی از مصداق‌های رویداد جامعه‌پرداز را حلقه‌های میانی ذکر کرد و گفت: این حلقه‌های میانی متشکل از گروه‌ها و ظرفیت‌های مردمی است که با آسان سازی و بهره‌گیری از گفتمان مردمی سازی دولت سیزدهم به دنبال تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه جوانی جمعیت است.

انتهای پیام
captcha