تأکید سازمان همکاری اسلامی بر فوریت ارسال کمک‌ها به غزه
کد خبر: 4189659
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

تأکید سازمان همکاری اسلامی بر فوریت ارسال کمک‌ها به غزه

سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای با تمجید از تصویب قطعنامه افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه در شورای امنیت بر فوریت ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین به صورت گسترده، ایمن و بدون مانع و ایجاد شرایط لازم برای توقف پایدار خصومت‌ها تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق الاوسط، سازمان همکاری اسلامی از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل که خواستار اتخاذ گام‌های فوری برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین به صورت گسترده، ایمن و بدون مانع و ایجاد شرایط لازم برای توقف پایدار خصومت‌ها در جنگ غزه شده بود، استقبال کرد.

سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد که تصویب این قطعنامه گامی مهم است که نیاز به اجرای فوری دارد.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای از جامعه بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل خواست اسرائیل را ملزم به رعایت فوری و کامل مفاد این قطعنامه کند و برای ارسال کمک‌های بشردوستانه، حفاظت از غیرنظامیان و کارکنان رسانه‌ها  کادر پزشکی تضمین بدهد و طرح آوارگی اجباری مردم فلسطین را رد کند.

این سازمان همچنین خواستار پایان دادن به تجاوزات وحشیانه و جنایات رژیم صهیونیستی اعم از تخریب، آوارگی و نسل‌کشی مردم فلسطین در تمام اراضی فلسطین به‌ویژه در نوار غزه شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه، اول دی قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بدون درخواست آتش‌بس خواستار افزایش کمک‌رسانی به غزه است. این قطعنامه با ۱۳ رأی مثبت و رأی ممتنع آمریکا و روسیه به تصویب رسید. 

شبکه سی‌جی‌تی‌ان چین لحظاتی قبل از تصویب این قطعنامه گزارش داد آمریکا درخواست روسیه برای گنجانده شدن بندی برای «توقف فوری و پایدار خصومت‌ها» در متن قطعنامه شورای امنیت را وتو کرده است. 

روسیه اقدام آمریکا را در راستای تلاش این کشور برای تضمین کشتار مردم فلسطین توسط اسرائیل توصیف کرد. واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: «واشنگتن در حال انجام بازی نابکارانه‌ای برای گنجاندن مجوز کشتار غیرنظامی‌های فلسطینی توسط اسرائیل است.»

تصویب قطعنامه جدید در حالی صورت گرفت که طی روزهای گذشته رأی‌گیری بر سر آن چهار بار به تعویق افتاده بود.

انتهای پیام
captcha