درخواست ایران از سازمان همکاری اسلامی برای توقف حملات به غزه
کد خبر: 4189255
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲

درخواست ایران از سازمان همکاری اسلامی برای توقف حملات به غزه

وزیر امور خارجه ایران با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، پیرامون آخرین وضعیت فلسطین رایزنی کرد و تحرک بیشتر جامعه بین‌المللی و به‌ویژه سازمان همکاری اسلامی برای توقف این حملات را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه و در تماس تلفنی با «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، پیرامون آخرین وضعیت فلسطین اشغالی و تحولات مربوط به تجاوزات اخیر این رژیم علیه غزه و همچنین تحرکات سازمان همکاری اسلامی در این زمینه گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.
دیپلمات عالی‌رتبه ایران در این تماس تلفنی ضمن اظهار تاسف شدید و محکوم‌کردن ادامه حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی که تاکنون منجر به شهادت حدود ۲۰ هزار نفر از ساکنان غزه، شامل شمار کثیری از زنان و کودکان بیگناه شده و مصداق بارز جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی به شمار می‌رود، تحرک بیشتر جامعه بین‌المللی و به‌ویژه سازمان همکاری اسلامی برای توقف این حملات را خواستار شد.
امیرعبداللهیان ضمن اشاره به وضعیت وخیم بشردوستانه در غزه و مشکلات و محدودیت‌های پزشکی و بهداشتی ایجاد شده، بر ضرورت اتخاذ راه‌کارهای مناسب و فوری برای تسهیل ارسال کمک‌ها و محموله‌های بشردوستانه به‌ویژه اقلام پزشکی و دارویی وفق مصوبات نشست اخیر سران در ریاض تاکید و نسبت به ارسال این گونه کمک‌ها از سوی ایران اعلام آمادگی نمود.
وزیر خارجه ایران همچنین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی را در جریان برخی از اقدامات و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در زمینه حمایت از مردم مظلوم فلسطین در شرایط خطیر کنونی قرار داد.
ابراهیم طه نیز ضمن ابراز نگرانی و محکومیت ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های سازمان همکاری اسلامی و دبیرخانه بر اساس مصوبات اخیر نشست سران ارائه و ضمن استقبال از اقدامات و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، نسبت به توسعه همکاری سازمان همکاری اسلامی با ایران اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام
captcha