بانوی نابینای الجزایری؛ حافظ کل قرآن با ذکر نشانی آیات + فیلم
کد خبر: 4188209
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

بانوی نابینای الجزایری؛ حافظ کل قرآن با ذکر نشانی آیات + فیلم

غالیه مخناش، بانوی نابینای الجزایری که از کودکی بینایی خود را از دست داده توانسته است قرآن کریم را به شکل دقیق همراه شماره آیات و سوره‌ها حفظ و توجه بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به خود جلب کند.

به گزارش ایکنا به نقل از اوراس، استعداد فوق‌العاده غالیه مخناش، بانوی نابینای الجزایری که از کودکی بینایی خود را از دست داده در حفظ قرآن  به شکل دقیق به همراه شماره آیات و سوره‌ها توجه بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به خود جلب کرده است.  

غالیه مخناش متولد شهرک اشمول، در بتانه واقع در شمال شرق الجزایر  است و به همراه خواهر خود از کودکی از ضعف بینایی رنج می‌بردند.  او در سال 2001 بینایی خود را به کلی از دست داد اما این امر مانع پیشرفت تحصیلی او نشد و با تلاش بسیار توانست از دانشکده فقه اصول مدرک دکتری خود در رشته علوم اسلامی را بگیرد.

  او همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد در زبان فرانسوی و  سه مدرک کارشناسی است. این بانوی نابینای الجزایری قرآن کریم به روایت‌های دهگانه را حفظ کرده و به راحتی قادر است شماره آیات و سوره‌ها را به یاد آورد. با این حال بخش عمده قرآن را هنگامی حفظ کرده است که به کلی نابینا شده است. او تنها 7 حزب را پیش از نابینا شدن کامل حفظ کرده بود اما پس از آن طی دو سال توانست کل قرآن را حفظ کند.

این بانوی قرآنی الجزایری شهرت بسیاری در زمینه تبلیغ پیام قرآن کریم دارد و بسیاری از جوانان به دست او قرآن را حفظ کرده‌اند.

این عضو هیئت قاریان استان باتنه درباره شیوه‌های حفظ متون اسلامی و قرآن کریم می‌گوید: نخست باید قرآن کریم را دوست داشته باشیم و اسوه حسنه ما در این زمینه باید پیامبر(ص) باشد، و سپس باید روش‌های صحیح و درست را در حفظ قرآن کریم بکار بست، تا اینکه نسلی قرآنی تربیت کنیم که به قرآن کریم عمل کرده و آن را آموزش نیز می‌دهد و در این حال آن‌گونه که خداوند وعده داده است، خیر فراوان خواهیم دید.

انتهای پیام
captcha