دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی «ایثار» به میزبانی کردستان برپا می‌شود
کد خبر: 4186037
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی «ایثار» به میزبانی کردستان برپا می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از برپایی دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی «ایثار» اسفندماه سال جاری در کردستان خبر داد و گفت: فراخوان ارسال آثار به دبیرخانه این نمایشگاه از 14 آذر آغاز خواهد شد.

نشست خبری بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان

به  گزارش ایکنا از کردستان، علیرضا شهسواری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان امروز، ۱۴ آذر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی «ایثار» امسال برای دومین سال برگزار می‌شود که این دوره از نمایشگاه به میزبانی بنیاد شهید کردستان برگزار خواهد شد.  

وی از برپایی دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی «ایثار» اسفندماه سال جاری در کردستان خبر داد و افزود: فراخوان  ارسال آثار به دبیرخانه این نمایشگاه از 14 آذر آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با اشاره به اینکه هنرمندان‌های استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، گیلان، اردبیل و کردستان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، بیان کرد: هنرمندان این استان‌ها از امروز تا ۳۰ دی‌ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه نمایشگاه ارسال کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کار داوری این دوره از نمایشگاه هنرهای تجسمی ایثار را با توجه به ظرفیت موجود در استان هنرمندان کردستانی برعهده دارند، ادامه داد: زمان ۱۵ روزه برای داوری آثار در نظر گرفته شده است و اول اسفند به عنوان زمان برگزاری نمایشگاه تعیین شده است.

شهسواری به برگزاری دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسالان گفت: بخش بزرگسالان در رشته‌های نقاشی، تذهیب، مینیاتور، و نقاشی خط، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک(طراحی پوستر)، کاریکاتور و مجسمه‌سازی و بخش دانش‌آموزی در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و عکاسی و بخش ویژه ایثارگران در رشته صنایع دستی(غیررقابتی) برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: هنرمندان با محوریت تمرکز  شهدا و  عفاف و حجاب در سبک و سیاق شهدا، حاج قاسم سلیمانی، فرهنگ فاطمی، در حوزه‌ هنرهای تجسمی برای انعکاس این ایثار و ثبت ایثارها در قالب  هنر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان افزود: هنرمندانی در چهار دهه انقلاب کارنامه رنگین و مؤثری دارند و اما در این نمایشگاه به صورت متمرکز و اختصاصی آثار هنرمندان در حوزه ایثار و شهادت نمایش داده می‌شود  و نمایشگاه عرصه‌ای خواهد بود که بهترین و فاخرترین آثار در این بخش دیده شود و اثرات بصری آن در جامعه امروز نیز بیشتر نمود خواهد داشت.

وی در بخش دوم سخنانش به دستاوردهای سفر دوم رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: این دوره از سفر یکی از منحصر به فردترین سفرهای استانی رؤسای جمهور بوده است چراکه چندین اقدام خوب در این عرصه صورت گرفته است.

شهسواری کل اعتبارات تخصیصی به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: اعتبار برای بازسازی گلزار شهدا که با یک جهش در سفر رئیس‌جمهور انجام شده است.

وی به الزام رئیس جمهور در مورد مسکن ایثارگران اشاره کرد و گفت: دولت موظف شده است تا پنج درصد زمین‌های تخصیص یافته مسکن ملی را به جامعه ایثارگران اختصاص دهد و در شهرهایی که مشکل توسعه و آماده‌سازی زمین وجود دارد، در سایر شهرها این امر تأمین شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان به مشکل بیکاری خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد و یادآور شد: براساس چشم انداز سفر ریاست بنیاد شهید به استان کردستان این است که امسال بتوانیم حجم گسترده‌ای از بیکاری جامعه بیکاری را تأمین کنیم.

انتهای پیام
captcha