حضور در مسابقات کشوری قرآن کریم هر سال دشوار می‌شود
کد خبر: 4185329
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
شرکت‌کننده در مسابقات سراسری اوقاف؛

حضور در مسابقات کشوری قرآن کریم هر سال دشوار می‌شود

دعاخوان شرکت کننده در مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه گفت: با توجه به وجود سطح کیفی بالا در مسابقات قرآن، هر سال نسبت به سال گذشته حضور در مرحله کشوری، دشوارتر می‌شود.

لیلا محمدی، شرکت کننده بخش دعا خوانیلیلا محمدی، از استان اردبیل، یکی از شرکت‌کنندگان رشته دعاخوانی بخش نغمات دینی بانوان در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن  کریم است که همانند ۱۶ دعاخوان دیگر این بخش فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی را اجرا کرد.
 
وی درگفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با بیان اینکه فضای رقابتی مسابقات به لحاظ کیفی بسیار بالا است، اظهار کرد: خوشبختانه هر سال نسبت به سال گذشته رقابت در این مسابقات سخت و دشوار می‌شود و این مهم سبب می‌شود تا شرکت‌کنندگان با آمادگی بیشتر در مرحله کشوری حضور یابند.
 
وی با تاکید بر اینکه در مرحله کشوری این مسابقات برترین‌ها راه می‌یابند، ادامه داد: در این راستا با انجام کوچکترین اشتباه نمره منفی دریافت می‌کنم، بنابراین باید دقت بسیار بالایی در اجرا داشته باشیم.
 
محمدی با بیان اینکه تاکنون سه سال موفق به راهیابی به مرحله کشوری مسابقات اوقاف و امور خیریه شده‌ام، گفت: طی دو سال گذشته نیز مقام سوم این مسابقات را در مرحله کشوری کسب کردم.
 
وی با بیان اینکه میزبانی اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی بسیار خوب بود، افزود: اگر مسابقات سراسری در مشهد و تهران برگزار شود، رفت و آمد برای متسابقین راحت‌تر است.
 
محمدی با بیان اینکه اردبیل از خراسان شمالی بسیار فاصله دارد و بعد مسافتی که از مشهد تا بجنورد نیز وجود دارد خستگی دو چندان را تحمیل کرد، افزود: مسئولان باید ترتیبی اتخاذ کنند تا برای استان‌هایی که همانند خراسان شمالی که از پرواز مستقیم برخوردار نیستند، حداقل خودرو و اتوبوسی در نظر گرفته شود تا سرگردانی پیش نیاید.
 
یادآور می‌شود بخش نغمات دینی بانوان در رشته دعاخوانی از امروز شنبه ۱۱ آذرماه آغاز شده است. چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۹ تا ۱۸ آذرماه در شهر بجنورد و به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.
 
برای مشاهده پخش زنده این دوره از مسابقات بر روی نشانی https://sepehrtv.ir/live/namaquran کلیک شود.
 
رقابت‌های آقایان در مجتمع اقامتی داریوش و رقابت‌های بانوان در مجتمع پتروشیمی بجنورد در دو بخش نغماتی(دعاخوانی، همخوانی و مدیحه‌سرایی و اذان ویژه آقایان) و آوایی(قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء) برپا می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
انتهای پیام
captcha