خراسان‌شمالی آمادگی کامل برای میزبانی مسابقات قرآن دارد
کد خبر: 4184524
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶

خراسان‌شمالی آمادگی کامل برای میزبانی مسابقات قرآن دارد

استاندار خراسان‌شمالی گفت: هم اکنون استان در همه بخش‌های آمادگی کامل را داشته و امیدواریم به خوبی حق میزبانی از نخبگان قرآنی را ادا کنیم.

خراسان‌شمالی آمادگی کامل برای میزبانی مسابقات قرآن داردبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدرضاحسین نژاد، استاندار خراسان‌شمالی امروز در نشست خبری‌ چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم که به میزبانی خراسان‌شمالی در بجنورد برگزار می‌شود، اظهارکرد: مسابقات قرآن در بجنورد از ۹ آذرماه با حضور۳۵۶ شرکت‌کننده شامل ۲۰۹ نفر برادر و ۱۴۶ خواهر آغاز و تا ۱۸ آذرماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: نهم آذرماه افتتاحیه این مسابقات در هتل داریوش برای برادران برگزار می‌شود و ۱۸ آذرماه نیز اختتامیه این آیین با حضور متسابقین، داوران و قاریان بین المللی برپا می‌شود.
وی با بیان اینکه ۱۱شرکت کننده از خراسان‌شمالی در این مسابقات حضور دارند، افزود: قاریان بین‌المللی در حاشیه برپایی این مسابقات از شنبه ۴ آذرماه در سطح استان در محافل قرآنی مختلف شرکت کرده و اجرای برنامه داشته‌اند.
وی با بیان اینکه اکنون استان در همه بخش‌های آمادگی کامل را داشته و امیدواریم به خوبی حق میزبانی از نخبگان قرآنی را ادا کنیم، گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقات ملی قرآن در استان از جمله مکان برگزاری برای خواهران و برادران، محل‌های اسکان و پذیرایی و سایر موارد اندیشیده شده است.
حسین نژاد خاطرنشان کرد: این رویداد ملی فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل استان است که باید در اطلاع رسانی آن نیز تلاش کنیم.
وی افزود: خراسان‌شمالی در بخشی از زیر ساخت‌ها ضعیف است اما با توجه به هم‌افزایی و مشارکت‌ سازمان‌ها و ارگان توانایی برگزاری چنین رویداد‌هایی را دارد.
وی با بیان اینکه در این مسابقات ۲۳ داور خواهر و ۲۷ داور برای برادران در نظر گرفته شده است، افزود: مسابقه سراسری قرآن کریم در بخش‌های مختلف اذان، دعاخوانی، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن برپا می‌شود.
انتهای پیام
captcha