هشدار دبیر کل سازمان همکاری اسلامی درباره خطرات تبعیض نژادی
کد خبر: 4184507
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱

هشدار دبیر کل سازمان همکاری اسلامی درباره خطرات تبعیض نژادی

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن قدردانی از تلاش‌های کمیسیون مستقل حقوق بشر نسبت به خطرات تبعیض نژادی هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری سازمان همکاری اسلامی، یوسف الضبیعی، دستیار امور سیاسی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، بیست و دومین نشست عادی کمیسیون دائمی مستقل حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی را در جده افتتاح کرد.

وی در این نشست به نمایندگی از حسین ابراهیم طه، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و در نشستی که با موضوع مقابله با تبعیض نژادی برگزار شد، سخنرانی کرد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در پیامی که برای این نشست فرستاده بود از تلاش‌های ملموس کمیسیون مستقل حقوق بشر قدردانی کرد و از نوره زید الرشود، مدیر اجرایی دبیرخانه این کمیسیون، که تعهد حرفه‌ای خود را با ارائه حمایت‌های فنی ارزشمند نشان داده است، تشکر کرد.

وی خطاب به دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در مورد تعدادی از موضوعات حقوق بشر، در خصوص تبعیض نژادی خاطرنشان کرد که تبعیض نژادی عواقب جدی برای افراد و جوامع آسیب‌دیده دارد، زیرا نابرابری اجتماعی را تداوم می‌بخشد، فرصت‌های پیشرفت اجتماعی و اشتغال را محدود، رفاه روحی و جسمی را تضعیف می‌کند و می‌تواند به بروز تنش‌های اجتماعی کمک کند.

وی همچنین تأکید کرد که سازمان همکاری اسلامی و همچنین کشورهای عضو آن همچنان در خط مقدم مبارزه با نژادپرستی باقی می‌مانند، زیرا نقش فعالی در تعیین استانداردهایی داشته است که به مبارزه با این معضل کمک کرده است.

انتهای پیام
captcha