کنفرانس مقابله با ارائه اطلاع‌رسانی غلط درباره فلسطین در عربستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4183178
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

کنفرانس مقابله با ارائه اطلاع‌رسانی غلط درباره فلسطین در عربستان برگزار می‌شود

عربستان سعودی میزبان کنفرانس بین‌المللی «رسانه‌ها و نقش آن در دامن زدن به نفرت و خشونت: خطرات اطلاعات نادرست و سوگیری» است که با هدف مقابله با موجی از اطلاعات غلط و جهت‌دار نسبت به موضوع فلسطین برگزار می‌شود.

کنفرانس مقابله با ارائه اطلاع‌رسانی غلط درباره فلسطین در عربستان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، کنفرانس بین‌المللی «رسانه‌ها و نقش آن در دامن زدن به نفرت و خشونت: خطرات اطلاعات نادرست و سوگیری» یکشنبه آینده در شهر جده در عربستان سعودی برگزار می‌شود.

این کنفرانس با مشارکت انجمن جهان اسلام و اتحادیه خبرگزاری‌های کشورهای سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود و در آن تمرکز روی بررسی و مقابله با سیاست‌های جانبدارانه و اطلاعات نادرست برخی رسانه‌های بین‌المللی به ویژه در رابطه با موضوع فلسطین است.

این کنفرانس تحت حمایت و با حضور دبیر کل اتحادیه جهان اسلام، محمد بن عبد الکریم العیسی، رئیس انجمن علمای مسلمان، حسین ابراهیم طه، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و احمد عساف، ناظر کل رسانه‌های رسمی در فلسطین برگزار می‌شود. همچنین خبرگزاری‌های اسلامی و بین‌المللی و جمعی از شخصیت‌های دینی، فکری و حقوقی در آن شرکت خواهند داشت.

در این کنفرانس، موضوعات متعددی از جمله «تعصب و اطلاعات نادرست در رسانه‌های بین‌المللی: مطالعه موردی مسئله فلسطین» بررسی می‌شود که هدف از آن شناسایی کاستی‌های موجود در برخورد رسانه‌ها با مسائل بین‌المللی به ویژه مسائل مذهبی و تأثیر منفی تحریک و سوگیری در گفتمان رسانه‌ای و خطر آن برای جوامع بشری است. همچنین تلاش می‌شود تا ائتلاف بین‌المللی مشترکی علیه خطرات ناشی از ارائه اطلاعات اشتباه، گمراه‌کننده و جانبدارانه و نفرت‌پراکنی در گفتمان رسانه‌ای ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha