توقیف کشتی اسرائیل در راستای عمل به مسئولیت دینی است
کد خبر: 4182919
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

توقیف کشتی اسرائیل در راستای عمل به مسئولیت دینی است

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه توقیف کشتی اسرائیلی در دریای سرخ در راستای عمل به مسئولیت دینی حمایت از ملت فلسطین انجام شده است، گفت: با خدمه کشتی توقیف شده اسرائیلی طبق اصول دین اسلام رفتار می‌شود.

به گزارش ایکنا، نیروهای مسلح یمن، عصر امروز یک کشتی متعلق به یک تاجر صهیونیست را در دریای سرخ به تصرف خود درآورد.

این کشتی اسرائیلی 52 خدمه دارد که تحت بازجویی قرار دارند تا تابعیتشان مشخص شود.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در خصوص این اتفاق مهم در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به فرمایشات سید عبدالملک الحوثی، رهبر انقلاب یمن و در راستای عمل به مسئولیت اخلاقی و دینی در قبال ملت فلسطین،  نیروهای دریایی یمن یک عملیات نظامی را در دریای سرخ انجام دادند که نتایج آن تصرف یک کشتی اسرائیلی و هدایت آن به ساحل یمن بود.

وی افزود: ما تأکید می‌کنیم که به عملیات نظامی علیه دشمن صهیونیستی تا توقف تجاوز علیه غزه ادامه خواهیم داد.

سرتیپ سریع گفت: رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را تهدید می‌کند و جامعه بین‌المللی اگر به امنیت و ثبات منطقه اهمیت می‌دهد و می‌خواهد که دامنه جنگ گسترده نشود، باید تجاوز رژیم صهیونیستی را متوقف کنند. ما جز کشتی‌های اسرائیلی را تهدید نمی‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما به کشورهایی که اتباع آن‌ها در دریای سرخ کار می‌کنند، هشدار می‌دهیم آن‌ها را از هر گونه کار و فعالیت با کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های متعلق به اسرائیلی‌ها دور کنند.

سرتیپ سریع با بیان اینکه به همه کشتی‌های وابسته به دشمن اسرائیلی هشدار می‌دهیم که هدف مشروع یمن خواهند بود، گفت: ما با خدمه کشتی توقیف شده طبق اصول دین اسلام رفتار خواهیم کرد.

رسانه‌های اسرائیلی: یک مشکل جهانی پدید آمد

از سوی دیگر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که تصرف کشتی از سوی یمنی‌ها بر تأمین بارگیری کالاها تأثیرگذار خواهد بود، از همین رو اسرائیل این اتفاق را یک مشکل جهانی می‌خواند.

این رسانه‌ها گفتند اقدام یمنی‌ها برای تجارت اسرائیل مشکلی ایجاد خواهد کرد که رویارویی با آن دشوار خواهد بود.

به گزارش رسانه‌های صهیونیست به نظر می‌رسد که حوثی‌ها طرحی برای حمله به هر آن چیزی دارند که به اسرائیل مرتبط است تا به اسرائیل آسیب بزنند.

این رسانه‌ها افزودند: اسرائیل به دنبال گشودن جبهه دیگری نیست تا بخواهد به یمنی‌ها پاسخ بدهد، با وجود اینکه یمنی‌ها ضمن پرتاب موشک‌ها و پهپادها حالا نیز یک کشتی را ربودند.

انتهای پیام
captcha