برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
کد خبر: 4181728
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها خبر داد.

قرآن و عترتمهدی کاظمی، مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص برگزاری نمایشگاه این دانشگاه در هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها از 21 آبان ماه، نمایشگاهی با همین موضوع در دانشکده علوم پزشکی مشهد برپا شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در 10 غرفه برپا شده است افزود: این نمایشگاه با غرفه‌های قرآن و شهدا آغاز می‌شود و در این غرفه نمادین که با عنوان «گذرگاه مجنون» برپا شده است مخاطب در ابتدای ورود با شنیدن بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهدا به بازدید از سایر غرفه‌ها می‌پردازد که البته این بخش از غرفه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بوده است، همچنین غرفه‌ای با حضور مؤسسه «تدبر در قرآن» راه‌اندازی شده که در این غرفه، مفاهیم قرآنی را با شیوه‌ای جدید و نموداری به مخاطبان ارائه می‌دهند.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: نمایش آثار علمی و پژوهشی قرآنی اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی که فعالیت‌های بزرگی نیز در حوزه قرآن و عترت از جمله نوشتن کتاب و مقاله انجام داده‌اند از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه است. برگزاری مسابقه قاریان قرآن دانشگاه نیز در یک غرفه انجام می‌شود که در این غرفه قاریانی که در حوزه قرائت تحقیق استعداد دارند به تلاوت آیاتی از قرآن کریم می‌پردازند.

کاظمی ادامه داد: ارائه آثار هنری جشنواره قرآن و عترت، شامل آثار نقاشی، تذهیب، منبت‌کاری و خطاطی با محوریت قرآن و عترت نیز با حضور دانش‌آموختگان خط معلی از سایر بخش‌های این نمایشگاه است، همچنین یکی از بخش‌های این جشنواره، غرفه کانون قرآن و عترت دانشجویان است که با برگزاری مسابقات قرآنی و اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان در افزایش نشاط قرآنی حاکم بر فضای نمایشگاه و جذب مخاطبان دانشجو نقش بسزایی دارد.

وی گفت: این نمایشگاه تا چهارشنبه 24 آبان ماه مقابل دانشکده علوم پزشکی مشهد میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام
captcha