متولیان برای حافظان قرآن امتیازات ویژه در نظر بگیرند
کد خبر: 4181260
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

متولیان برای حافظان قرآن امتیازات ویژه در نظر بگیرند

یک مربی حفظ قرآن کریم گفت: یک حافظ قرآن در ابتدا باید مسئولیت‌پذیر باشد و درمسیری که می‌خواهد قدم بردارد محکم و استوار باشد. سخنی که همیشه به خود و دیگران می‌گویم این است، فردی که عاشق قرآن باشد سختی‌های مسیر برای آن آسان می‌شود.

سید جواد تقوی نیا،دانش آموز 16 ساله مربی حفظ قرآن‌کریمسید‌جواد تقوی‌نیا، دانش‌آموز 16 ساله و مربی حفظ قرآن‌ کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: از ۱۲ سالگی وارد عرصه قرآن شدم و در مدرسه شبانه‌روزی بیت‌الاحزان حفظ یک ساله قرآن‌ کریم را شروع کردم و در طی یک سال موفق به حفظ کل قرآن‌ شدم. هم‌اکنون در مسجد آل رسول بیرجند با داشتن ۱۰ شاگرد در گروه سنی مختلف موفق به آموزش قرآن هستم.

وی درباره حال و هوای مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم بیان کرد: حفظ قرآن بسیار فرصت خوبی بود که نصیبم شد، چراکه با تمام سختی‌ها لذت‌های بیشتری داشت که اول درس زندگی بعد درس قرآن را آموختم. اگر توفیق داشته باشم برای گذراندن دوره اعطای مدرک تخصصی حفظ حتماً سال آینده شرکت خواهم کرد.

تقوی‌نیا گفت: در طرح رحله، قرآن‌آموزان طی مدت ۴۵ روز باید طبق قانون بیت‌الاحزان حافظ سه جزء قرآن شوند و پس از این مرحله می‌توانند به طرح یک ساله راه پیدا می‌کنند که بعد از یک سال حفظ نیز می‌توانند در یک سال تحفیظی دیگر را برای دریافت مدرک تخصصی حفظ سازمان تبلیغات بگذرانند که این مدرک درجه‌بندی داشته و معادل دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس است.

این دانش‌آموز 16 ساله در خصوص اینکه چطور در مسیر نورانی حفظ قرآن کریم قرار گرفت، تصریح کرد: از آنجایی که مادر و خواهرم حافظ کل قرآن‌ کریم بودند و خواهرم در سن ۱۱ سالگی حفظ قرآن‌ کریم را در همین طرح یک ساله شروع کرد برای من الگوی بسیار خوبی بود و بیشتر برای قرار گرفتن در مسیر قرآن ترغیب شدم و الان افتخار می‌کنم که یک خانواده قرآنی هستیم.

وی بیان کرد: حفظ قرآن دریایی بی‌پایان است که هیچ‌وقت تمام‌شدنی نیست؛ حافظ قرآن به آدم تشنه‌ای شبیه است که هیچ‌وقت سیراب نمی‌شود.

تقوی‌نیا با بیان اینکه در مسابقات قرآنی زیادی شرکت کردم، گفت: با شرکت در مسابقات دانش‌آموزی و دارالقرآن نیروی انتظامی در رشته حفظ موفق به کسب مقام استانی شدم.

این مربی حفظ قرآن کریم با بیان اینکه چقدر از وقت خود را در دوران تحصیل به قرآن می‌پردازد، گفت: یک حافظ قرآن حداقل باید روزی سه جزء از قرآن کریم را مرور کند ولی با توجه به سختی دروس مخصوصاً در دوران امتحانات خودم را موظف کردم به اینکه روزی یک ساعت قرآن را تلاوت کرده و در مسجد محله هر شب یک صفحه از مصحف شریف را تلاوت می‌کنم.

تقوی‌نیا بیان کرد: قرآن باعث موفقیتم در تحصیل شده است و آرامشی که قرآن به من می‌دهد با هیچ چیزی عوض نمی‌کنم. توصیه‌ای که به همه دوستان و همسالان خود می‌کنم این است که هر چه زودتر با قرآن مأنوس شده و حفظ قرآن را شروع کنند تا به سعادت و خوشبختی کامل برسند.

این مربی حفظ قرآن کریم در خصوص شرایط حافظ قرآن گفت: در ابتدا باید مسئولیت‌پذیر باشد و در مسیری که می‌خواهد قدم بردارد محکم و استوار باشد؛ سخنی که همیشه به خود و دیگران می‌گویم این است که فردی که عاشق قرآن باشد سختی‌های مسیر برای آن آسان می‌شود.

وی در خصوص آیه‌ای که سرلوحه زندگی خود قرار داده است، بیان کرد: آیه احسان به والدین(آیه ۲۳) که در سوره اسراء آمده است همیشه سرمشق من در تمام زندگی‌ام است چراکه با تأسی به این آیه احترام به پدر و مادر خود را که بهترین افراد در موفقیتم محسوب می‌شوند، فراموش نمی‌کنم.

تقوی‌نیا گفت: از متولیان قرآنی تقاضا دارم برای حافظان قرآن امتیازات ویژه‌ای در نظر بگیرند تا گرایش جوانان به سمت و سوی قرآن بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha