سابقه جلسات تفسیر قرآن رهبری به 55 سال قبل برمی‌گردد
کد خبر: 4178855
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
استادیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی:

سابقه جلسات تفسیر قرآن رهبری به 55 سال قبل برمی‌گردد

استادیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: سابقه برگزاری جلسات تفسیر رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس به ۵۵ سال پیش برمی‌گردد که در این خصوص منابع برای گردآوری خاطرات این جلسات تا حد زیادی محدود است.

سیدمحمود مرویان حسینی، استادیار دانشگاه رضوی

به گزارش خبرنگار ایکنا به نقل از نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مرویان حسینی، استادیار دانشگاه رضوی، امروز دوشنبه، هشتم آبان در پیش‌نشست علمی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب با موضوع بازتاب اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری در پژوهش‌های دانشگاه علوم اسلامی رضوی و ارائه پژوهش «سیر و سابقۀ تفسیر مقام معظم رهبری در مشهد» اظهار کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در طول سال‌های گذشته توجه و اهتمام ویژه به اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب داشته و پایان‌نامه، رساله و کتاب‌های متعددی بر مبنای دیدگاه‌های اجتماعی، حدیثی و فقهی رهبری، افزون بر دیدگاه قرآنی ایشان تألیف شده است.

وی درباره جلسات تفسیر قرآن رهبر انقلاب، افزود: جلسات تفسیری ایشان ۵۵ سال پیش برگزار شده و منابع برای گردآوری درباره خاطرات این جلسات تا حد زیادی محدود بوده است. بخشی از اطلاعات بر اساس پیاده‌سازی نوار‌های کاست، برخی بر اساس اسناد تاریخی و کتب مختلف و عمده آن بر اساس مصاحبه‌های شفاهی از بازاریان و کسبه جمع‌آوری شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان کرد: آنچه در مجموع می‌توان دریافت کرد، این است که جلسات تفسیر قرآنی رهبر معظم انقلاب متناسب با مخاطب بوده و به مرور زمان استقبال از آن نیز بیشتر شده است.

وی افزود: یکی از جلسات ایشان در مسجد کوچکی به نام امام حسن مجتبی (ع) در خیابان سرشور بوده و چون مخاطب آن عموم مردم هستند، بحث‌های قرآنی و آیات کوچک را معنا و تفسیر می‌کردند، مخاطبان آن که کم کم به ۳۰۰ نفر رسید، کمبود جا سبب شد عده‌ای از خیران مسجد را توسعه دهند.

انتهای پیام
captcha