ایجاد مراکز آموزشی شبانه‌روزی سیستان‌وبلوچستان در اولویت کار قرار دارد
کد خبر: 4177466
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

ایجاد مراکز آموزشی شبانه‌روزی سیستان‌وبلوچستان در اولویت کار قرار دارد

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان گفت: ساخت و توسعه مجتمع و مراکز آموزشی شبانه‌روزی و ایجاد مدارس آموزش از راه دور با هدف جذب بازماندگان از تحصیل در اولویت کار قرار دارد.

مدارس آموزش از راه دوربه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حسن بروشکی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان، شامگاه دوشنبه، یکم آبان‌ماه، در جلسه بررسی طرح جذب کودکان بازمانده از تحصیل استان، گفت: این استان شرایط خاص جغرافیایی را داراست که ۹۲۰۰ روستا را در خود جای داده و بالغ بر ۶ هزار روستا کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت دارد.
 
وی با بیان اینکه نبود زیرساخت‌های اصلی در بحث جذب بازماندگان از تحصیل اصلی‌ترین مشکل است، اظهار کرد: کمبود مراکز و مجتمع‌های آموزشی شبانه‌روزی و همچنین لزوم توسعه طرح روستا مرکزی به‌صورت گسترده از اصلی‌ترین نیازمندی‌های جذب کودکان بازمانده از تحصیل است که تلاش می‌شود با ایجاد مراکز و مجتمع‌های آموزشی و مهارتی شبانه‌روزی به مرکزیت روستا، این مهم و مشکل حل شود.
 
حسن بروشکی با اشاره به ایجاد ۵ هزار کلاس مجهز به آموزش آنلاین در سراسر سیستان‌وبلوچستان گفت: امسال قرار است در هر منطقه‌، ۱۴۷ کلاس آموزشی از طریق آموزش آنلاین برگزار شود که می‌توان از این کلاس‌ها برای بحث جذب کودکان بازمانده از تحصیل نیز استفاده کرد.
 
در این جلسه حسینی، دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر کشور گفت: حل مسئله بازماندگان از تحصیل نیاز به یک عزم ملی و فراسازمانی دارد و باید برای به صفر رسیدن آن از همه ظرفیت‌های برون سازمانی استفاده کنیم، در رابطه با بازماندگان از تحصیل طرح ۶ ماده‌ای آماده شده و در حال بررسی است که به‌زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد.
 
در پایان جلسه الله‌وردی، دبیر کارگروه توسعه منابع انسانی و مالی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر کشور با اشاره به اجرای طرح احسان دانش در سیستان‌وبلوچستان گفت: طرح احسان دانش از طرح‌هایی است که ظرفیت خوبی برای محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار دارد، در زیست بوم جدید تلاش خواهیم کرد در کنار آموزش‌های حضوری از طریق فضای مجازی، در مسیر تحقق عدالت آموزشی گام برداریم.
 
گفتنی است، طرح احسان دانش در یک تفاهم‌نامه چهارجانبه با همکاری وزارت آموزش و پرورش، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)،  دانشگاه صنعتی شیراز و کانون دانش آموختگان دانشگاه امام صادق(ع) انعقاد شده است.
انتهای پیام
captcha