تأمین 50 هزار هکتار زمین در نهضت ملی مسکن
کد خبر: 4174832
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

تأمین 50 هزار هکتار زمین در نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در نهضت ملی مسکن ملی ۸ هزار هکتار زمین تأمین کرده‌ایم، گفت: اکنون در آستانه تأمین کردن ۵۰ هزار هکتار برای این طرح در کل کشور هستیم.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازیبه گزارش ایکنا از فارس، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۰ مهرماه در سفر هیئت دولت به استان فارس و جلسه شورای هماهنگی و راه و شهرسازی این استان که در شیراز برگزار شد، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید مردم پایه و فناورانه باشد.

وی با بیان اینکه در شرایطی که رقابت‌های فناورانه وجود دارد، قطعاً فناورانه شدن وزارتخانه یک امر بسیار مهم است، افزود: ما در وزارت راه  و شهرسازی با چند صنعت همانند صنعت مسکن، ساختمان، دریایی، هوایی و....رو به‌رو هستیم.

بذر پاش با اشاره به اینکه امروزه صنعت تکنولوژی و فناوری دارد، اضافه کرد: اگر صنعت خود را مجهز به فناوری روز نکند قطعاً با شکست رو به‌رو خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه کیفیت خدماتی که در این وزارتخانه به مردم ارائه می‌شود روز به روز افزایش یابد، یادآور شد: وظیفه داریم به مسئولیت خود عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن اتفاقات بزرگی افتاده است، همچنین تامین زمین در نهضت ملی مسکن بی سابقه بوده است، افزود: در نهضت ملی مسکن ملی ۸ هزار هکتار زمین تأمین کرده‌ایم و اکنون در آستانه تأمین کردن ۵۰ هزار هکتار در کل کشور هستیم و در همین استان بیش از ۲ هزار هکتار زمین تأمین شده و حدود ۵ هزار هکتار در آستانه قطعی شدن است.

بذرپاش با تصریح اینکه زمین‌ها تبدیل به مسکن ملی شده و تحویل مردم داده می‌شود، گفت: آماده‌سازی زمین‌ها در دولت ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون هزینه دارد و همین امروز ۳۰ هزار قطعه زمین به مردم فارس واگذار می‌شود و این اتفاق بسیار خوبی است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کار بزرگی در طرح نهضت ملی در حال انجام است، گفت: امروز هم در حوزه راه آزادراه شیراز ـ اصفهان به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه با تصریح اینکه در حوزه راه‌سازی در تمام بخش‌ها از جمله تونل‎سازی، مهندسان ما به توانایی رسیدند که باعث افتخار است، افزود: بحمد الهی برخی کشورهای منطقه درخواست دارند که مهندسان ما برای پروژه‌های راه‌سازی خودشان استفاده کنند و این مایه افتخار ماست.

انتهای پیام
captcha