بانک‌ها در پرداخت تسهیلات طرح ملی نهضت مسکن سلیقه‌ای رفتار نکنند
کد خبر: 4174502
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
استاندار سیستان‌وبلوچستان:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات طرح ملی نهضت مسکن سلیقه‌ای رفتار نکنند

استاندار سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه بانک‌ها باید در پرداخت تسهیلات احداث مسکن ملی وحدت رویه داشته باشند و فقط باید به‌صورت ضمانت زنجیره‌ای باشد، گفت: از اقدامات سلیقه‌ای در بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات مربوط به طرح ملی نهضت مسکن خودداری شود.

محمدکرمی استاندارسیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد کرمی، استاندار سیستان‌وبلوچستان 18مهرماه، در هشتمین جلسه شورای مسکن استان گفت: تاکنون ۳۷ هزار و ۱۵۵ متقاضی دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن در نقاط شهری و روستایی به بانک‌های عامل سیستان‌وبلوچستان معرفی شدند که متناسب با پیشرفت فیزیکی ۲۰۵۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
 
وی با تأکید بر ضرورت توجه تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله بانک‌ها به طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: هیچ مانعی نباید بر سر راه اعطای تسهیلات بانکی در اجرای این طرح در سیستان‌وبلوچستان باشد و مسئولان بانک‌ها باید همه تلاش خود را برای رفع این موانع انجام دهند.
 
استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه مدیران تمامی بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی باید به وظایف خود در طرح نهضت ملی مسکن توجه کنند، اظهار کرد: مدیران استانی نیز باید این مهم را در اولویت قرار داده و به وظایف خود در این حوزه عمل کنند، بانک‌ها باید ارتباط دوسویه‌ای به نفع مردم و استان داشته باشند، بانکی که سرمایه‌های مردم را جمع و تنها به مرکز بفرستند، گره‌ای از مشکلات مردم باز نکرده است.
 
کرمی با تأکید بر اینکه بانک‌ها باید در پرداخت تسهیلات احداث مسکن ملی وحدت رویه داشته باشند و فقط باید به‌صورت ضمانت زنجیره‌ای باشد، تصریح کرد: از اقدامات سلیقه‌ای در بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات مربوط به طرح ملی نهضت مسکن خودداری شود.
 
عطاء‌اله اکبری دبیر شورای مسکن استان سیستان‌وبلوچستان نیز در این جلسه با بیان این‌که ۲۲۷ هزار و ۱۷۴ نفر از شهروندان این استان برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، گفت: تاکنون از مجموع نام‌نویسی کنندگان صلاحیت ۳۶ هزار و ۳۴۴ نفر برای انجام فرآیند اداری ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن تایید شده است.
 
وی در ادامه افزود: در مجموع ۳۶ هزار و ۶۸۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در  استان سیستان‌وبلوچستان با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در حال ساخت است که زمینه اشتغال ۳۷ هزار و ۱۴۵ نفر را فراهم کرده است، با توجه به اینکه در ساخت و ساز مسکن بایستی نگاه و توجه ویژه ای به دهک های پایین جامعه شود انتظار است بانک ها با پرداخت به موقع تسهیلات به شتاب بخشی طرح نهضت ملی مسکن در استان کمک نمایند.
 
اکبری اظهار کرد: در مجموع اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه در همه حوزه‌ها را می‌طلبد و باید در همه بخش‌ها با کار جهادی، زمینه ارائه خدمات روزافزون فراهم شود.
انتهای پیام
captcha