دولت با سرمایه‌گذاری در روستاها مانع از افزایش مهاجرت به شهرها شود
کد خبر: 4173369
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

دولت با سرمایه‌گذاری در روستاها مانع از افزایش مهاجرت به شهرها شود

امام‌ جمعه اهل سنت ارومیه گفت: دولت باید با ایجاد سرمایه‌گذاری در روستاها و عشایر از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری کند چون با توجه به کار مشقت‌بار آنها، اگر روستاییان و عشایر دارای امنیت شغلی و اقتصادی نباشند زندگی شهرنشینان نیز به مخاطره می‌افتد.

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌ جمعه اهل سنت ارومیه، ۱۴ مهر در آیین عبادی سیاسی نماز اهل‌سنت ارومیه، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات دعوت کرد و با اشاره به روز سالمندان اظهار کرد: در دین مبین اسلام، احترام به بشریت و به ویژه ریش‌سفیدان ارزش والایی داشته و اولاد سالمندان باید برای آنها احترام قائل شده و بال‌های تواضع خود را در مقابل کهنسالان بگشایند.

وی تصریح کرد: بی‌تردید سالمندان زحمات فراوانی را برای تربیت نسل سالم متحمل شده و در ابعاد مختلف زندگی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری مدیون سالمندانی هستیم که در زمینه تربیت و تدریس فرزندان تلاش کرده و از لحاظ اقتصادی توانسته‌اند در سیستم اقتصادی کشور مؤثر باشند.

امام‌ جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: همچنین سالمندان از لحاظ سیاسی و دیپلماتیک نیز در کشور خدمات ارزنده‌ای ارائه داده و با بهترین مدیریت، سبب توسعه و رفاه و امنیت شده‌اند.

وی با اشاره به لزوم احترام فرزندان به سالمندان افزود: در دین مبین اسلام سرای سالمندان وجود ندارد و بنابراین آنان باید در کمال اقتدار و احترام در منزل نزد فرزندان و خانواده باشند و با توجه به اینکه در سنین کهنسالی نیاز به مهر و نگهداری و عطوفت بسیاری دارند، اولاد آنها باید در کمال احترام از آنان مراقبت کنند.

ماموستا کلشی‌نژاد در ادامه با تبریک هفته وحدت و ولادت رسول خدا(ص) و امام صادق(ع) به عنوان مؤسس مذهب جعفری تصریح کرد: با توجه به اینکه امام راحل(ره) برای اتحاد و انسجام بیشتر مسلمانان، 12 تا 17 ربیع‌الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرده است، باید جهان اسلام این اتحاد را قدر نهند.

وی در ادامه نیز با اشاره به برگزاری همه ساله کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران بیان کرد: در کنفرانس سی و هفتم، نمایندگان 50 کشور دنیا حضور یافته و نظرات بسیار ارزنده‌ای در آن ارائه شد و امید است که تمامی دولتمردان، سیاستمداران و اندیشمندان جهان اسلام بیشتر به موضوع وحدت بپردازند چون قاطبه امت اسلامی به ضرورت وحدت پی برده‌اند.

امام‌ جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به اینکه قرآن کریم برای ظلم‌ستیزی و نجات امت اسلامی بر پیامبر(ص) نازل شد اظهار کرد: همچنین این کتاب الهی برای نهادینه‌سازی ارزش‌های اسلامی آمده است پس بهترین امت در دنیا مسلمانان بوده چون دارای غنای دینی فراوانی هستند.

وی افزود: بر این اساس باید حکام و دولت‌های اسلامی تلاش کنند تا موضوع اتحاد و لزوم آن را در جوامع خود تبیین و نهادینه کنند تا شاهد یک امت مقتدر در تمامی بلاد اسلام باشیم و بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمن بیشترین ضرر را از اتحاد مسلمانان خواهد کرد.

ماموستا کلشی‌نژاد گفت: باید از برگزارکنندگان کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران به ویژه دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب و تمامی دست‌اندرکاران این برنامه تقدیر ویژه کرد چراکه بیاناتی که در آنجا ارائه شد، پیام دوستی، صلح و آرامش برای جهانیان به ویژه امت اسلامی مخابره کرد.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته فراجا بیان کرد: این سبزپوشان زحمت‌کش به صورت شبانه‌روزی با خون و جان خود در مقابل تمام ناملایمات مقاومت می‌کنند تا امنیت و آرامش و رفاه را برای همشهریان خود به ارمغان آوردند و در گمنامی و بی‌نشانی زحمت می‌کشند و با عشق و ارادت خالصانه در راه خدا تلاش می‌کنند تا توشه معنوی برای خود و خانواده خود به ارمغان آورند.

امام‌ جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه نیز با اشاره به روز روستا و عشایر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امام خمینی(ره) فرمود که عشایر ذخایر انقلاب هستند بنابراین مسئولان باید به مشکلات عشایر توجه کرده و آنها را تقویت کنند چون زحمات عشایر سبب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای کشور می‌شود.

وی افزود: همچنین دولت باید با ایجاد سرمایه‌گذاری در روستاها و عشایر از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری کند چون با توجه به کار مشقت‌بار آنها، اگر روستاییان و عشایر دارای امنیت شغلی و اقتصادی نباشند با توجه به تولید فراوردهای آنان و نیاز کشور به آن، زندگی شهرنشینان به مخاطره می‌افتد پس باید مورد پشتیبانی مسئولان مربوطه باشند و امکانات مکانیزه کشاورزی و صنعتی در اختیار روستاییان و عشایر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha