آیا دارالقرآن زنجان به فعالیت خود ادامه می‌دهد
کد خبر: 4173016
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶

آیا دارالقرآن زنجان به فعالیت خود ادامه می‌دهد

با تغییر در ترکیب هیئت مدیره مؤسسه دارالقرآن زنجان، مدیرعامل این مؤسسه تعیین شد و این دارالقرآن مهم شهر زنجان همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مؤسسه دارالقرآن زنجانانحلال هیئت مدیره دارالقرآن زنجان خبری بود که چند روز پیش به نقل از مدیر وقت این مؤسسه در برخی رسانه‌ها منتشر شد؛ انحلالی که گویا براساس اختلاف‌نظر میان اعضای هیئت مدیره در مورد مدرسه‌ای هم‌جوار با ساختمان این مؤسسه رخ داده بود به این تعبیر که چون این مدرسه متفاوت از سایر مدارس، باید رویکرد بیشتری در زمینه آموزش قرآن داشته باشد و لذا انتظارات و توقعات را برآورده نساخته است، در نتیجه عده‌ای از اعضا رأی به انتقال آن داده و عده‌ای نیز با انتقال آن مخالفت کرده بودند و حتی شائبه تعطیلی این دارالقرآن شنیده شد که نگرانی‌هایی را به همراه آورد.

خبرگزاری ایکنا این موضوع را در ابتدا از اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان زنجان پیگیری کرد که در این راستا نعیمه قره‌خانی؛ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان زنجان، خبر تعطیلی دارالقرآن را تکذیب کرد.

وی بر اختلاف نظر و سلیقه میان اعضای هیئت مدیره دارالقرآن زنجان، آن هم بر سر برخی شیوه‌های اجرایی برنامه‌های مصوب صحه گذاشت و تأکید کرد که تنها تغییری جزئی در سمت‌ اعضای هیئت مدیره رخ داده است که در رأس آن محمود رنگرز به عنوان مدیرعامل این مؤسسه منصوب شده است.

براساس نظر قره‌خانی، انتقال مدرسه‌ای که در جوار ساختمان دارالقرآن زنجان قرار دارد نیز فاقد سندیت است، چنانکه او  موضوع را نیز از اداره آموزش و پرورش پیگیری کرده و چنین تصمیمی منتفی است و همچنان این مدرسه زیر نظر آموزش و پرورش به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

محمود رنگرز؛ مدیرعامل جدید مؤسسه دارالقرآن زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا با تأیید برخی تغییرات در ترکیب هیئت مدیره این مؤسسه گفت: هیئت امنای دارالقرآن استان زنجان که استاندار و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی؛ نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان هم از اعضای آن هستند، در یک بازنگری تصمیم به برخی تغییرات در ترکیب هیئت مدیره گرفتند که این امر نیاز به رأی‌گیری داشت که بر این اساس، بنده انتخاب شدم.

وی با اشاره به اینکه هیئت مدیره جدید با کمی تغییر و افزودن دو نفر، مشغول به فعالیت است، ادامه داد: موضوع مدرسه هم که در خبرها مطرح شده بود، مسئله خاصی نبود؛ این مدرسه در جنب دارالقرآن و ذیل آن ایجاد شده و تقریباً هفت‌ سالی است که نه به عنوان مدرسه قرآن، بلکه به عنوان مدرسه‌ای که از جمله موارد درسی آن توجه به مفاهیم و معارف قرآنی است، فعالیت می‌کند.

رنگرز گفت: این مدرسه غیرانتفاعی ابتدایی، فرهنگ و ادب نام دارد که از جمله یکی از برندهای برتر مدارس ابتدایی در زنجان محسوب می‌شود که با توجه به تنوع سلایق دوستان مسئول که البته طبیعی هم به نظر می‌رسد تا حدودی موضوع مورد اختلاف اعضای هیئت مدیره بود که البته سعی بر آن است که با رویکردی مثبت، معطوف به این مدرسه و فعالیت‌های آن نیز شویم و نظر به وقفه‌ای که این چند روزه اتفاق افتاد، تلاش کنیم تا همه‌چیز به روال عادی بازگردد.

مدیرعامل جدید مؤسسه دارالقرآن زنجان تأکید کرد: رسالت دارالقرآن ترویج فرهنگ قرآنی در میان جامعه است؛ با ترکیب جدید و ترمیمی که در هیئت مدیره این مؤسسه به وجود آمد، امیدواریم با وجود نیروهای تازه‌نفس، تحولاتی در امر ترویج قرآن به وجود آید و با دوری از شیوه‌های سنتی و پرداختن به روش‌هایی که مورد پسند جوانان است و با ذائقه نوجوان و جوان امروزی هماهنگی بیشتری دارد، به توفیقات بیشتری دست پیدا کنیم.

رنگرز گفت: با پیگیری‌های انجام شده امید داریم که دوره متوسطه اول این مدرسه نیز برای سال تحصیلی آینده، تأسیس شود.

انتهای پیام
captcha