همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی(ع) در خلخال برگزار شد
کد خبر: 4168403
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی(ع) در خلخال برگزار شد

طی مراسمی با حضور مسئولان شهرستانی، از پیرغلامان حسینی(ع) شهرستان خلخال تجلیل به‌عمل آمد.

همایش تجلیل از پیر غلامان حسینیبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، از پیرغلامان حسینی(ع) شهرستان خلخال با حضور مسئولان شهرستانی تجلیل بعمل آمد.

حجت‌الاسلام کریم اسدی، امام جمعه خلخال، ۲۱ شهریورماه، در نخستین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی خلخال اظهار کرد: پیرغلامان امام حسین(ع) سرمایه‌های بزرگ و معنوی جامعه هستند که موجب پویایی وتقویت فرهنگ مذهبی در جامعه می‌شوند.

امام جمعه خلخال گفت: خوشبختانه تعداد زیاد و قابل توجه پیرغلامان حسینی و خادمین نهضت اباعبدالله امام حسین(ع) در این شهرستان موجب شده تا خلخال به عنوان یکی از شهرستان‌های دارای پیشینه بسیار غنی در بحث زنده نگه داشتن نهضت امام حسین(ع) در کشور شناخته شود.

اسدی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش افزود: خدمت در دستگاه امام حسین(ع) و تلاش برای زنده نگهداشتن نهضت عاشورا از افتخارات بزرگ مردم مذهبی، با فرهنگ، متدین، ولایی و مبادی آداب این شهرستان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خلخال گفت: همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در این شهرستان امروز برای نخستین بار برگزار شد و در سال‌های آتی با استمرار این همایش نسبت به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت این همایش اقدام خواهیم کرد.

سیدجواد یحیی‌زاده، فرماندار خلخال نیز در این همایش با تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران برگزاری این همایش گفت: برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی(ع) خلخال نتیجه تلاش جمعی دست‌اندرکاران فرهنگی و مذهبی این شهرستان است.

یحیی‌زاده افزود: در سال‌های آتی تلاش خواهیم کرد تا این همایش با گستره بیشتر و همچنین با دعوت از تعداد بیشتر پیرغلامان حسینی(ع) برگزار و نام تجلیل‌شوندگان به عنوان چهره‌های فاخر و ماندگار در تاریخ این شهرستان ثبت و ضبط شود.

بر اساس این گزارش در این همایش از ۳۰ نفر از پیرغلامان حسینی(ع) خلخال که سال‌های متمادی عمر خود را صرف احیای نهضت حسینی و برپایی آیین‌های عزاداری ایام ماه‌های محرم و صفر کرده‌اند و همچنین تلاشگران برگزاری مراسم عزاداری روز هفتم محرم امسال با اهدای تندیس همایش و هدایای ارزنده‌ای تجلیل شد.

اجرای اشعار آیینی از سوی شعرای مذهبی و آیینی و همچنین مداحی و عزاداری از دیگر بخش‌های همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی(ع) خلخال بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha