70 درصد بیمارستان آذربایجان‌شرقی بالای 60 سال عمر دارند
کد خبر: 4166010
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

70 درصد بیمارستان آذربایجان‌شرقی بالای 60 سال عمر دارند

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد بیمارستان‌های استان بالای ۶۰ سال عمر دارند،گفت: بیمارستان‌ها باید تاب‌آوری در برابر زلزله داشته باشند.

علی جنتی، معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی جنتی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امروز هشتم شهریورماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی رسالتی روشن و شفاف دارد؛ این نهاد با ماموریت مختلف در حال فعالیت است و به عبارتی یک سازمان عرض و طویل در حال فعالیت در حیطه‌های مختلف آموزش، درمان، بهداشت و غیره است.

وی با بیان اینکه معاونت توسعه و مدیریت منابع وظیفه دارد تا زیرساخت‌های لازم را برای ارائه خدمات بهتر در حوزه‌های مختلف انجام دهد، ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های فضای فیزیکی، منابع انسانی، تامین منابع مالی مورد نیاز، تجهیزات سرمایه‌ای در حوزه‌های مختلف جزو وظایف این معاونت است.

جنتی، با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت بیش از ۱۰ هزار مترمربع واحد بهداشتی افتتاح شده است، ادامه داد: ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع واحد بهداشتی در حال اجرا و  چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع پروژه نیز در حال کلنگ‌زنی است و همچنین ۲۷ هزار مترمربع از پروژه‌ها توسط خیرین اجرا شده است.

وی افزود: ۱۸۵ هزار مترمربع پروژه ملی اعم از پژوهشگاه ربع رشیدی، بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی در دست اجرا داریم و همچنین ۷۴ پروژه بهداشتی در حوزه منابع فیزیکی در حال اجراست.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: در جذب نیروی انسانی متخصص، در طول این دو سال اخیر ۲ هزار و ۳۰۰ نفر تبدیل وضعیت از مسیر جذب ایثارگری؛ ۳۵۰ بهورز به صورت پیمانی  و ۸۰ پزشک خانواده، و  ۷۶ نفر هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز جذب شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات «های تک» و تجهیزات مورد نیاز در طول دولت سیزدهم هزینه شده است، گفت: همچنین در این دو سال اخیر ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه تجهیزات شده است و نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه خواهد شد.

جنتی، به افتتاح و بهره‌برداری از سی‌تی ۳۲ و سی تی ۱۶۰ در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز، اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی دستگاه اسکن در بخش قلب نیز از دیگر کارهای صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد بیمارستان‌های استان بالای ۶۰ سال عمر دارند، توضیح داد: بیمارستان‌ها باید تاب‌آوری در برابر زلزله داشته باشند از این‌رو یک پروژه برای جایگزینی ۵ بیمارستان مطرح شده است که یکی از آنها بیمارستان یک هزار تخت خوابی است.

وی با اشاره بر اینکه بیمارستان هزار تخت خوابی جایگزین بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان شهداست، ادامه داد: وقتی یک حادثه‌ای رخ می‌دهد باید به فکر سازه بیمارستان و غیره نباشم بلکه باید آن بیمارستان از ابتدای ساخت تمهیدات لازم را داشته باشد و تمام فکر و ذکر ما درمان در آن مرکز باشد و این هم باید به یک مطالبه مردم تبدیل شود.

وی گفت: در تبریز فقط بیمارستان امام رضا(ع) بعد از انقلاب توسط دولت ساخته شده است و یک بیمارستان کودکان ۷۰۰ تخت خوابی و یک بیمارستان مبتلایان به سرطان توسط خیرین ساخته شده است و همواره  ما نیازمند به احداث بیمارستان‌های دیگر هم هستیم.

جنتی در ادامه با اشاره به اینکه در دور اول سفر استانی رئیس جمهور به استان آذربایجان‌شرقی 890 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که از این مقدار 275 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار کرد: در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور در خردادماه امسال به آذربایجان‌شرقی نیز 50 میلیون یورو برای تجهیز بیمارستان سرطان جامع، 40 میلیارد تومان برای تجهیز خوابگاه متاهیلین، 600 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان بناب، مردانی‌آذر و امام رضا(ع) تبریز، که 300 میلیارد تومان از محل مولدسازی و 300 میلیارد تومان از محل برنامه بودجه، 100 میلیارد تومان برای ساخت خانه‌های بهداشت مناطق محروم از محل مس ایران، 400 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان مرند که 200 میلیارد تومان از محل مولد سازی و 200 میلیارد تومان از سوی برنامه بودجه مصوب شده است.

وی تاکید کرد: از این مقدار اعتبار مصوب شده تاکنون 100 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی تبریز اختصاص یافته است.

جنتی در خصوص بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز اظهار کرد: بالای یک هزار میلیارد تومان بدهی داریم که در مقابل نیز این مقدار دانشگاه طلب دارد و مشکلی از بابت پرداخت بدهی نداریم.

انتهای پیام
captcha