تبیین گفتمان استکبارستیزی برای بانوان در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 4165328
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۶
مینا بیابانی تبیین کرد؛

تبیین گفتمان استکبارستیزی برای بانوان در پیاده‌روی اربعین

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ارائه بسته‌های «عطر اربعین» را برنامه مهم این سازمان در ایام اربعین حسینی دانست و گفت: درصدد هستیم تا با ارائه این برنامه‌ها بتوانیم ضمن خدمت‌رسانی، بانوان ایران اسلامی را هرچه بیشتر با نقش و جایگاه خود در عصر امروز و در مواجهه با استکبار آشنا کنیم. 

مینا بیابانیمینا بیابانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های این سازمان در ایام اربعین حسینی پرداخت و اظهار کرد: برای ایام اربعین امسال همانند سال‌های گذشته بانوان بسیجی کشور برنامه‌های فراوان و متنوعی در نظر گرفته‌اند. 

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در داخل استان‌های کشور، تصریح کرد: بانوان بسیجی در تمامی موکب‌های داخل کشور به ویژه در مراسم ویژه جاماندگان اربعین حسینی نسبت به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با رویکرد فعالیت‌های زنان و کودکان اقدام خواهند کرد.

بیابانی ادامه داد: در این برنامه‌ها مسئله جهاد تبیین با تأسی به نقش حضرت زینب(س) در حماسه عاشورا و به تبع آن نقش بانوان در جهاد تبیین درنظر گرفته شده است و در این راستا برنامه‌هایی همچون سخنرانی، نشست‌های تخصصی و عزاداری اجرا می‌شود. همچنین، برای کودکان نیز برنامه‌های ویژه‌ای از جمله بازی‌های کودکانه با رویکرد انس با اربعین حسینی و آشنایی ایشان با اربعین در نظر گرفته شده است. تمرکز برنامه‌ها در حوزه کودکان نیز با تکیه بر نقش کودکان در حماسه عاشورا به ویژه شهادت حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رقیه(س) خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: موضوع بعدی، حضور بانوان بسیجی در نقاط مرزی شرق، شمال غرب و غرب کشور است که در این زمینه برنامه‌های منسجمی برای زوار در نظر گرفته شده است. بانوان بسیجی در این بخش‌ها فعالیت‌های فرهنگی همچون پذیرایی از زائران، ارائه محتواهای فرهنگی با موضوع عاشورا و حرکت سیدالشهدا(ع)، نقش حضرت زینب(س) و بانوان حاضر در کاروان امام حسین(ع) در کربلا و حوادث پس از عاشورا را در دستور کار خود دارند. در این حوزه نیز مسئله جهاد تبیین و استکبارستیزی، تشریح واقعه کربلا و تبیین اصالت حرکت حضرت سیدالشهدا(ع) برای زوار امام حسین(ع) مدنظر قرار دارد.

وی ادامه داد: محتواهای دیگری نیز همچون بسته‌های ویژه  تربیتی، فرهنگی «عطر اربعین» در تعداد 15 هزار جلد در بین زائران اربعین حسینی توزیع خواهد شد. همچنین، در مرزهای غربی کشور نیز فعالیت‌های ویژه‌ای همچون ارائه محتواهای روشنگری و انتقال فرهنگ عاشورایی به مخاطبان با تمرکز بر استکبارستیزی که در حرکت امام حسین(ع) مشهود بود، انجام خواهد شد.

بیابانی تصریح کرد: برای کودکان نیز محتواهای ویژه‌ای در بسته عطر اربعین در نظر گرفته شده است که در بین ایشان توزیع خواهد شد. برپایی نشست‌های تخصصی با رویکرد عاشورا، اربعین و نقش حضرت زینب(س) و بانوان در جهاد تبیین و ... نیز  از دیگر برنامه‌های بانوان بسیجی در این ایام خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور اظهار کرد: در داخل عراق و در مسیر پیاده‌روی اربعین نیز بانوان بسیجی مواکبی را در کربلا، نجف‌، کاظمین و سامرا راه‌اندازی کرده‌اند که در این مواکب نیز برنامه‌هایی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و بصیرتی به بانوان و کودکان ارائه خواهد شد. با تجربیاتی که از سال‌های گذشته وجود دارد، برنامه‌های بسیج جامعه زنان تأثیرات فراوانی در میان بانوان و کودکان داشته و موجبات ارتقای نگرش بانوان در زمینه رسالت عاشورایی و زینبی را فراهم کرده است. 

بیابانی بیان کرد: درصدد هستیم تا با ارائه این برنامه‌ها بتوانیم ضمن خدمت‌رسانی، بانوان ایران اسلامی را هرچه بیشتر با نقش و جایگاه خود در عصر امروز و در مواجهه با استکبار به عنوان یک بانو و دختر ایرانی در تراز انقلاب اسلامی و آماده ظهور و حرکت‌کننده در مسیر ظهور آشنا کنیم. 

انتهای پیام
captcha