نماز ظهر عاشورا در 50 بقعه متبرکه البرز اقامه شد
کد خبر: 4158656
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

نماز ظهر عاشورا در 50 بقعه متبرکه البرز اقامه شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: نماز ظهر عاشورای حسینی همزمان با اقامه در ۵۰ بقعه متبرکه استان البرز در بیش از چهار هزار هیئت مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها و مصلاهای استان البرز نیز اقامه شد.

اقامه نماز ظهر عاشورا

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: مکتب عاشورا درس‌های فراوانی برای افراد جامعه به صورت فردی و اجتماعی و اعتقادی دارد که اگر بخواهیم این درس‌ها را یک به یک بگوییم شاید ساعت‌ها زمان ببرد.

وی افزود: آنچه که در مکتب عاشورایی بسیار مهم است و سرحلقه تمام درس‌ها و عبرت‌ها برای طول تاریخ اسلام و عاشوراست، بصیرت عاشورایی است زیرا بخشی از درس‌ها در زیرمجموعه بصیرت تعریف می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه اگر در هر فرد و اجتماعی بصیرت باشد تعریف‎‌ها از ارکان اجتماعی و لوازم اجتماعی تفاوت می‌کند با جامعه‌ای که در آن بصیرت نباشد، گفت: اگر بصیرت دینی در جامعه حاکم باشد آن جامعه ارزش‌هایش براساس بصیرت دینی تعریف می‌شود. در هر جامعه‌ای بصیرت به‌عنوان یک محور و رکن اساسی امور آن جامعه است حتی در جامعه غیرموحد و غیرمسلمان هم باید به این نکته توجه کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: امروزه برخی از جوامع غیرموحد استعماری و استکباری اگر بخواهند اهداف خود را پیاده کنند یک جو ناسالم را ایجاد می‌کنند و خواسته‌های خود را با استفاده از آن جو در اذهان نهادینه و اهداف خود را که بر خلاف اهداف آن جامعه است پیاده می‌کنند و مردم بدون توجه به موضوع بر علیه خود قدم برمی‌دارند و حامی دشمن خود می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در جامعه دینی طبق فرموده خدا باید چنگ به قرآن زد، افزود: پیاده‌سازی احکام دینی در جوامع توسط پیامبر(ص) و معصومین(ع) موجب ارتقای بصیرت در جامعه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی و اقامه نماز ظهر عاشورا در اجرای این سوگواره اشاره کرد و گفت: نماز ظهر عاشورای حسینی همزمان با اقامه در ۵۰ بقعه متبرکه استان البرز در بیش از چهار هزار هیئت مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها و مصلاهای استان البرز نیز اقامه شد. از پیش از ظهر روز عاشورا گروه‌های عزاداری با حرکت به سوی آستان مقدس امامزادگان، در این اماکن مذهبی به عزاداری پرداختند و پس از اذان ظهر در زیر آسمان ظهر عاشورا نماز ظهر دهمین روز ماه محرم را به یاد امام حسین(ع) و یارانش اقامه کردند. همچنین در این بقاع متبرکه در بین نمازگزاران و عزاداران ۱۵۰ هزار پرس غذای نذری و متبرکی توزیع شد.

وی اضافه کرد: مراسم شام غریبان نیز در ۲۰ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود ضمن اینکه مراسم راهروان زینبی همزمان با روز ۱۲ ماه محرم‌الحرام در ۱۲ بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

خبرنگار: الناز دادمهر

انتهای پیام
captcha