اقدام راهبردی فرهنگی بدون پژوهش و افکارسنجی امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 4154592
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
حجت‌الاسلام قمی:

اقدام راهبردی فرهنگی بدون پژوهش و افکارسنجی امکان‌پذیر نیست

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آئین تکریم و معارفه مدیر جدید مؤسسه بینا گفت: اقدام راهبردی فرهنگی بدون پژوهش و افکارسنجی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آئین تکریم و معارفه مدیر جدید مؤسسه بینا گفت: بسیاری از تصمیمات مبتنی بر افکارسنجی و پیمایش دقیق علمی صورت نمی‌گیرد؛ در حالی که این موضوع به روشنی دارای اهمیت اساسی است و کار راهبردی بدون افکارسنجی و پیمایش دقیق امکانپذیر نیست. کما اینکه این موضوع در مشی ائمه معصومین(ع) و حضرت امیر(ع) نیز قابل مطالعه است و امیرالمومنین(ع) همواره کسانی را برای نظارت و اشراف بر کل میدان قرار می‌داد. 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت بی‌همتای رصد و پژوهش برای طراحی عملیات فرهنگی گفت: ما باید به طور علمی و کامل بر تحولات زیرپوستی جامعه و تحرکات دشمنان اشراف داشته باشیم و خط مقدم این نبرد در همین افکارسنجی‌ها و پیمایش‌های دقیق علمی است. 

حجت‌الاسلام قمی افزود: کار فرهنگی بدون راهبرد و اقدام منسجم و نقطه‌زنی نمی‌تواند مؤثر واقع شود و ضرورت تأسیس مؤسسه بینا و مراکز پژوهشی مانند پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، مؤسسه بینا، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و ... در خانواده سازمان تبلیغات اسلامی همین موضوع است. مؤسسه بینا باید چشم بینای طراحان و سیاستگذاران فرهنگی در سطح کلان مدیریتی و همچنین، مجموعه‌های مردمی برای طراحی عملیات فرهنگی باشد.

در اين مراسم كه با حضور حجج‌اسلام روح‌الله حریزاوی، قائم‌ مقام سازمان تبلیغات اسلامی، رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی، احمد نادری، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و علی‌اصغر سهرابی، معاون راهبردی سازمان برگزار شد، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئيس سازمان تبليغات اسلامی، سیدطه نیرهدی، مدیر پیشین مرکز رصد بينا را مدیری دلسوز و تلاش‌گر دانست و همچنين، علیرضا نائینی، مدیرعامل جدید مرکزرصد بینا را مدیری علمی و اهل کار و تحقیق و آشنا به یافته‌های علمی یاد کرد و از او خواست، محصولات رصد را به گونه‌ای در اختیار مدیران قرار دهند تا از پیچیدگی‌های خاص برای اجرا بدور باشد. 

در اين مراسم با تقدير از مدیرعامل پیشین مرکز رصد بینا، حکم مدیر جدید نیز ازسوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به وی اعطا شد. 

علیرضا نایینی، فارغ‌التحصیل کارشناسی علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه تهران و سطح ۱ و ۲ حوزه علمیه است. وی پیش از این سابقه فعالیت در مراکزی چون بنیاد ملی خانواده، اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران، شورای جوانان صدا و سیما و همکاری در تدوین سند افق رسانه (بخش جوانان) و مرکز آفرینش‌های هنری سازمان بسیج را داشته است.

انتهای پیام
captcha